lördag 11 juli 2009

Skapa en "riktig" scraphörna? *Utlottning!* OBS!!! NYTT SLUTDATUM!!!

Jag sitter idag och pysslar vid köksbordet, inte alltför praktiskt eftersom man några gånger per dag faktiskt måste äta med..... ja, nu när det är sommar och varmt - eller ska vara det i alla fall - då kan man ju sitta ute på altanen och äta, men regnar det är det inte så mysigt. Allt som oftast tar vi på oss tjocka tröjor för att ändå sitta ute, eller så hamnar vi i tv-soffan - med tv:n av - och äter där. Men för det mesta måste jag stöka undan allt, och sen tar det emot så det bara skriker om det att ta fram alltihopa igen. Då har man ju oftast tappat tanken man hade precis innan gubben sade: "Dags att duka!" Till saken hör att han brukar hojta om det fem minuter innan maten är klar, så då hinner man inte skriva ner tankarna, utan stressat slänga ihop allt i en hög längre ner på köksbordet, så det är tomt när grabben kommer med porslin och annat. Hmmmm, tja, sitta längre ner vid bordet? Nej, det funkar inte för mig, eftersom jag - pga mitt rörelsehinder - sitter vid kortsidan av bordet, för att ha allt nära till hands. (Ja, när jag satt högst upp på ena sidan hade jag också nära till allt, men min skrivbordsstol tog sån plats att ingen kom förbi, så det var inte så populärt.) Så nu spånar jag på min nya scraphörna, som tyvärr måste bli i sovrummet. Men jag ska nog byta, tidigare när jag jobbade enbart med decoupage, satt jag vid väggen längst ifrån fönstret, precis bredvid dörren, alltså inget normalt dagsljus alls. Det slutade ju med att jag inte ville sitta där, det var för mörkt, för trångt, och ingen vettig förvaring fick plats. Jo i början hade jag vettig förvaring, men som alla vet, så växer en hobby mer och mer när man hållit på ett tag. Så allt ligger huller om buller här nu, det är bara datorn som funkar i denna hörnan nu. Så nya hörnan ska bli längs fönsterväggen, var jag ska göra av den stora byrån och den stora korgfåtöljen, det vete sjutton! Någon som vill komma och hämta? Näe, skämtar bara. Men, till saken, jag behöver hjälp!! Jag och gubben är lite oense, jag vill ha en vajer, med små klämmor, så jag kan hänga upp lite inspiration. Mina två KAOS, kanske några nyss färdiga LO:s som jag blivit supernöjd med, lite kort jag fått...... fyller ju år om inte alltför lång tid!! Sånt vill man ju liksom ha framme, så man kan inspireras av det. Men han tycker i alla fall att det behövs distanser, så att inte vajern hänger direkt an mot väggen, medan jag menar att det inte alls behövs. Drar man itne åt stenhårt, utan att vajern slackar lite, kan man ju ändå lyfta ut den någon centimeter, fästa klämman, så är det klart, liksom. Men han menar att det måste vara distanser, så att det inte ligger mot väggen. Finns det nån därute som har en sån vajer på väggen, hur har ni gjort??? Har ni andra fyndiga förvaringslösningar som ni kan dela med er av?? Skriv ett inlägg om dem, och länka till inlägget i en kommentar till detta inlägget, så tittar jag in hos er! Har ni inte blogg, kan ni maila era förslag till mig, jag vill ha bilder i massor!!!! Bland dem som tipsar mig om förvaringslösningar kommer jag att lotta ut ett litet scrap-paket, innehåll hemligt!! Bland dom som mailar in bilder vill jag att ni i mailet skriver specifikt om jag INTE får publicera era bilder i min blogg, annars kommer jag att publicera dem, så att även andra kan ta del av era idéer. Låter det som en bra utlottning? Ni tipsar mig, och ni har då chansen att vinna ett hemligt scrap-paket?! Hmmmm.... måste ju sätta en sista-dag också... ni har till och med söndagen den 2 augusti på er! Ni som har blogg får gärna låna med er bilen, så att fler hittar till min lilla tips-utlottning!

10 kommentarer:

  1. Jag mailar dig, blev lite osäker på om jag får länka till en annan sida hur som helst...

    SvaraRadera
  2. Jag mailar dig också - en bild är inte min men den andra är ok att använda...

    SvaraRadera
  3. Hihi! Detta var kul! Jag har snackat ett tag om att göra en utmaning på JP Hobbys hemsida att visa sin "hörna" för att ge varandra ide'er =) men vi har inte kommit dit än.
    Däremot kommer jag att ta bilder och lägga ut på min blogg och länka till din för att du förhoppningsvis ska få en massa tips. Jag har en hel del lösningar jag själv är nöjd med ... förr höllt jag på som du gör nu.
    Kram lena

    SvaraRadera
  4. Fniss - nu har jag lagt ut lite bilder i min blogg...
    /Lena

    SvaraRadera
  5. Hej Linda!
    Har du spellbinders eller cookie-cutters, så kika gärna in i min blogg för förvaringstips av dem.
    Kram,Lena

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag har en vajer i mitt pysselrum! Den är från IKEA och funkar kalasbra. :-)
    Jag har även lite bråttom, så jag får återkomma. :-D

    SvaraRadera
  7. Jag har inte vajer, jag har vanlig "stark" tråd på väggen, där hänger en del lo,sar & massa kort... Ska ta kort på det senare ikväll så får du se... Almanacka e bra o ha nära..*S* Jag har även en anslagstavla, jag samlar alltid en massa utmaningar på papper som förr låg här & där...nu har jag allt synlig & på ett ställe. Sen köpte jag en stoooor plast "påse" med massa fickor. kanon bra för allt smått man vill ha, kostade en tia på rusta...Tar som sagt lite bilder ikväll så får du se...=) Kram

    SvaraRadera
  8. Efter att ha läst ditt blogginlägg i går, började jag göra i ordning min egen hörna i dag. I min blogg kan du se bilder på tips som jag kan dela med mig av just nu, t.ex. en arkivportfölj för pappersförvaring eller barnens gamla verktygslåda för alla stansar m.fl. prylar som finns ien scrappares ägo.
    Kul med utlottning.

    SvaraRadera
  9. Jag kom och tänka på lite förvaringssaker... jag länkar inte till bilder då jag bara vill tipsa dig ifall du inte riktigt är klar med din hörna =) Jag har köpt rondeller på Panduro hobby att ha småsaker i som brads osv. (förutom den stora jag har på väggen från) de är dessutom väldigt bra att ha med sig på träffar. Nåt annat jag är väldigt nöjd med är mina trälådor om man nu kan kalla de så på mitt skrivbord att ha sådana saker i som man använder hela tiden. Du kan nog se dem på mina bilder (om du vill)
    Ha det bra!
    xx Lena

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ja, jag vet ju inte hur man länkar... men under "Juli" i bloggarkivet och vidare till "Förvaring & Vinbär i stora lass" tror jag att jag kallade inlägget.
    Ha det bra!
    Kramar från Hanna

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.