söndag 29 augusti 2010

Blomswapp - handgjorda blommor


Alster 17 & 18

Det kom upp en blomswapp inne på SS, där man ska göra handgjorda blommor. Kul idé tyckte jag, och hängde på. 20 stycken blommor skulle alltså göras, 10 av varje sort. Länge, länge har jag gruvat mig för att göra dessa blommor, så inspirationen hade svårt att infinna sig - trots alla mina fina blomstansar! Ska ju till och med ha en blomföljetong i Veckans Tips i höst, så jag har massor med tips på handgjorda blommor på lager. Men när jag skulle göra några själv, då tog det emot. Till slut tog jag hjälp av Tim Holtz till ena sorten, och rånade köket på kaffefilter till andra sorten.


Först ut blir kaffefilterrosorna, skapade med hjälp av utklippta cirklar i just kaffefilter. Sen har jag använt Glimmer Mist, Electric Blue, från Tattered Angels, och monterat ihop dom med brads från Basic Grey. När de torkat har jag monterat på två rosblad och lite organzaband, och sen lagt på lite crackle paint Rock Candy. Den tog dock slut alldeles för fort, så för mer effekt lade jag på vit Flower Soft.



Så de blommorna där jag har tagit hjälp av Tim Holtz... ja, inte han personligen utan en av hans underbara dies, Tattered Florals. Stansade ut alla blommorna, fyra lager, i ett grönt papper. Sen stämplade jag på dom, första lagret med Tingtura-text, sen en grunge också från Tingtura, nästa lager med splasch från Vilda Stamps och till sist en lite swirl från Tingtura. Chalkade sen kanterna och monterade ihop med en halvpärla. Sen monterade jag på två stora löv och lite organzaband. Därefter lade jag glitterstickles Cinnamon på kanterna.

Nu hoppas jag att de andra tjejerna i swappen tycker om mina blommor! Ska bli så spännande att se vad de har hittat på. Nu ska jag lägga dessa på lådan, så att swappvärdinnan har dom på måndag, sen är det bara att vänta på att brevlådan ska fyllas med underbara blommor!

5 kommentarer:

  1. Ser pilligt ut syster :) / andreas

    SvaraRadera
  2. utrolig søde hjemmegjort blomster

    SvaraRadera
  3. Älskar de turkosblå med rimfrostkanten! Blir så sugen på att göra julkort när jag ser dem :-)

    De andra är också superfina! Du kan känna dig riktigt nöjd!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.