tisdag 11 december 2012

Tufft killkort

Att göra kort till killar är alltid lite svårt, alldeles särskilt till tonårskillar. Speciellt då till min son, som ser det ena kortet efter det andra passera revy här hemma. Men så ibland, lyckas jag...

Stomme av grå cs, svart matta och rött mönsterpapper (tror att det är en baksida av Tim Holtz's papper). Direkt på mönsterpappret har jag stämplat med en stor bakgrundsstämpel, tegelvägg med klotter. Har sen monterat plåthörn runt om, slängt ut några chipboard-kugghjul och monterat några tryckknappar här och där. En plåtram som egentligen är en etiketthållare har jag monterat på med brads. Monterade skumsiffor som jag färgade svarta med copics. Jag hade en utstansad banner i gömmorna, den monterade jag foambokstäver på som jag också färgade svarta. Stämpelmotivet monterade jag direkt på kortet utan matta bakom, fast på distanstejp så att den står ut lite. Bille skapa illusionen av att han står där framför väggen. Trots hårfärgen, som inte överensstämmer alls med sonen, blev han nog nöjd tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.