torsdag 24 januari 2013

Julgåva

Före jul skulle vi hälsa på min guddotter med familj, och jag ville inte komma tomhänt - så jag slängde snabbt ihop en liten gåva.

Jag tog fram fyra värmeljus och stämplade snöflingor med guldstämpel direkt på ljusen och förstärkte med lite guldglitter. En tändsticksask blev klädd i flera lager papper med ett maskat och stämplat Magnoliamotiv. Jag ritade en tunn ram runt om motivet med en mycket tunn jurnalingpenna och gjorde små snöflingor med Liquid pearls runt om flickan. Monterade sen på några snöflingor runt om. Ask och ljus lade jag sen ner i en cellofanpåse och gjorde en dubbelvikt topper som jag häftade fast. Toppern har samma papper som asken, i flera lager för att skapa dimension, en textstämpel från Pysseldags och en Magnoliatjej på kanten. Glitterlim, liquid pearls och snöflingor har använts även här. Motiven på både ask och topper är stämplade med Memento och färglagda med copic ciaos.

En närbild på toppern

En närbild på de stämplade ljusen

Tack för besöket! Jag blir glad om du lämnar en hälsning innan du går.

2 kommentarer:

  1. Åh så länge sen det var sen jag hälsade på sist och Åh så mycket fint du gjort. Dina kort är hur söta som helst och jag gillade verkligen din "ljusgåva"!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. vilken underbar julgåva och läckra ljus, har dun stämplar själv..?

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.