lördag 16 maj 2015

Påskägg i metall

Ja, jag vet, jag ligger lite efter men man kan inte hinna allt jämt. Under påskhelgen hade jag trevligt besök av en kär vän och då han kört långt för att hälsa på ville jag ge något litet handgjort åt honom. Mina alster är alltid unika och finns bara i ett exemplar, skapas med mottagarens personlighet i tanken så att det ska matcha så bra som möjligt.

 Jag täckte ett mindre påskägg med aluminiumtejp och sen monterade jag på massor med metalldekorationer. Det är delar av en gammal klocka, gamla pennspetsar till reservoarpennor, kugghjul, nycklar..... En hel uppsjö med dekorationer helt enkelt.

 Verktygen symboliserar hans arbete, vingarna hans nyvunna frihet, klockan som symboliserar att man ska ta vara på tiden, livet varar inte för evigt. Kugghjulen för att allt måste passa ihop, nyckeln är så klart nyckeln till framtiden, pennspetsarna för att nu kan han börja skriva på nästa kapitel i livet. Detaljen med glasbubbla och texten "Livsnjutare" passar honom perfekt, för det är precis vad han är.

Inuti ägget finns en liten hemlig hälsning som enbart han och jag förstår innebörden av. Ägget har gångjärn i ena sidan men ville inte riktigt hålla ihop, så under handtaget är magneter monterade för att det inte skulle gå upp av sig själv.


12 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Great post. Articles that have meaningful and insightful comments are more enjoyable, at least to me. It’s interesting to read what other people thought and how it relates to them or their clients, as their perspective could possibly help you in the future.

    There's always something great to watch with Netflix or Amazon Prime Video. Choose from popular movies and full seasons of hit TV shows. Enjoy a wide variety of choices, including Action & Adventure, Comedy, Kids & Family, Documentaries, and more. Plus, there are never any commercials.

    While seeing generally, if you are looking for more content and entertainment, you can go for Hotstar. If you are always exploring something new to watch, you can go for Netflix. If you want to have the common ground between this two, you can opt for amazon prime.

    Regards

    www.office.com/setup 2016
    www.office.com/setup
    microsoft365.com/setup
    www.office.com/setup
    www.office.com/setup
    microsoft365.com/setup
    www.netflix.com/activate
    www.netflix.com/activate
    www.netflix.com/activate

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.