onsdag 22 april 2009

Altrad minnesask

Jag tycker det är så roligt att altra en plåtask, men det blir av alldeles för sällan. Men nu har jag som sagt fått beställning på en, så nu tänkte jag visa upp den som jag gjorde åt min dotter. Jag har utgått från en burk man fått gratis i affären när man köpt Brandts skorpor, gissa om vi köpte många skorppor där ett tag!!! ;-) Jag kan säga att jag har några stycken burkar här hemma... I alla fall, så har jag använt spraylim för att få pappret att fästa på burken, och det måste ju vara den tunnare typen av designpapper, så att man enkelt kan böja pappret runt hörnen. Skar även ut en bit papper till locket, och för att dölja den fula kant som blev, klistrade jag också på ett band. Denna är ganska sparsamt dekorerad, det var svårt att få dit något som passade ihop med resten. Och ja, jag vet att jag monterat trollsländan bakvänt!! Den svarta kroppen ska vara ovanpå vingarna, inte tvärt om som jag gjort. Ni får ursäkta den dåliga ljussättningen på fotona, jag är ingen fotografexpert direkt. Här på sidan har jag satt fast en av de etiketter jag hade runt kuvertgodiset på hennes dop. Blommorna i nederkanten har fått vita halvpärlor i mitten efter att fotot tagits, såg att de såg lite tomma ut. De är utstansade ur samma papper som sitter på burken. Andra sidan, dekorationer inköpta på Tradera. Locket. Rosetten har jag själv gjort efter eget huvud, den var med som bordsdekoration på dopet. Baksidan är tom, sånär som på min handjort-stämpel. Nu ser jag fram emot att få göra en sån här minnesask på beställning! Tack för titten!

1 kommentar:

  1. Oj, vad du har varit produktiv och så mycket fint sen... Jag fick snabbt läsa ikapp för jag har varit fullt upptagen med annat de senaste dagarna. Supersnygga altrade burkar och "kommunion-korten" sen, köparna gjorde ett riktigt kap där!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.