måndag 27 april 2009

Födelsedagskort och (pris)rosetter

Idag var det svårt att komma på en rubrik... jag kallar dem rosetter här, men har någon ett annat namn för dem, får ni gärna hojta till. Jag fick så oerhört proffsig hjälp av Mirabyll när jag saknade rätt stämpel för att saluföra mig lite grand på mina beställningskort, att jag ville tacka henne lite speciellt. Denna mottog hon i posten idag: Jag blev inspirerad av min tidning Craft Stamper, där man visade en sådan gjord med den gratis-stämpel som följde med. Så när jag ändå höll på, blev det en till morsan också, som håller på att repa sig efter ett överarmsbrott. Så här såg hennes ut, något mindre: Sedan har vi en gammal bekant, i flera bemärkelser, vi bodde granne med henne under åren -95-97, på onsdag fyller hon 81 år. Vi har fortfarande lite kontakt, fast mest över telefon de senaste åren. Vi har inte velat trötta ut henne med att besöka henne bara så där, men vi har ju försökt genom att be henne ringa när hon är så pigg att hon orkar med besök. Eller när hon varit så pigg att hon hellre velat ta färdtjänst ut till oss, för att slippa dona hemma inför besöket. Men det har tyvärr inte blivit av, och det är väl dumt, för det blir lätt så att många håller sig undan när någon blir gammal och orkeslös, då blir det tomt utan besökare. Fast, hur ska man göra då?? Jo, jag skickar små saker till henne emellanåt, och det är ofarligt att blogga om hennes kort så här i förväg, för hon vet nog inte ens vad en blogg är för något. Här är födelsedagskortet: Stämpeln har jag fått låna av en kursdeltagare, "Tilda i särk", min första magnolia-stämpel som jag färglagt - eller ens haft avstämplad i min ägo. Det tog flera försök innan jag lyckades, så jag är glad över att jag fortfarande har stämpeln kvar här hemma, och kan stämpla upp fler. Tilda sitter i fönstret som jag skapat genom att skära ut en rektangel ur sista mattan, och montera den få 3D-kuddar. Stämpeln Paket från Stämpelboden fick hänga med på ett hörn, med banden färglagda med samma färg som Tilda har på sin klänning. En datumstämpel med lite band under, och några halvpärlor fick också vara med. Ganska sparsmakat dekorerat, jag vet, men jag är fortfarande lite medtagen från förra veckans sjukperiod. (Fick penicillin i fredags mot bihåleinflammation, så det dröjer väl några dagar till innan jag är helt tillbaka på banan igen.) Däremot fick baksidan lite mer dekoration denna gång, jag har ju så svårt för baksidan annars. Det jag senast skickade till vår gamla "ex-"granne, var detta album. Eftersom hon inte sett vårt charmiga nytillskott, gjorde jag ett litet album. Jag hade flera retro-inspirerade papper liggandes här hemma, som jag inte alls visste vad jag skulle göra med, eftersom jag egentligen inte tycker om retro. Men med facit i hand, så tycker jag faktiskt att detta album, med folder, blev jättebra. Så jag hoppas att Babben tyckte om det, hon sade i alla fall att hon blev jätteglad för det. Betänk nu att detta är mitt första egenhändigt skapade album, det har inga extra finesser, och dekorationen ligger på minimum, men B blev glad, och det var ju huvudsaken! Det blev ett nästan likadant födelsedagskort till klart med, men det hann jag leverera (ja, det levererade jag personligen) innan jag kom på att jag glömt att ta kort på det. Men jag har bett henne ta med det till cirkeln på onsdag, så får jag ta kort på det då. Fast det skiljer sig inte nämnvärt från detta kortet, mer än att det går i andra färgskalor. Det får ni alltså se efter kursen på onsdag. Tack för titten!

3 kommentarer:

  1. ♥♥♥♥♥ En JÄÄÄTTESTOR KRAM TILL DIG LINDA!! Så spännande! ♥♥♥♥♥
    Hör av mig igen med snigelposten!!!
    Marie-Anne

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint - allt är så fint, både kort, album och prisrosetter!
    Läckert med rosetterna, kul att skicka uppskattning så - Mirabyll är verkligen duktig på det hon gör!

    Gulligt med kortet och albumet till ex-grannen, kul när någon försöker glädje en äldre dam så, det behöver hon säkert!

    Ha de gott!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra rosetter! Så rolig idé.

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.