måndag 22 juni 2009

Lagt mer i candyt, fått candy, och ett skapat kort

Idag har jag lagt i lite mer saker i mitt candy, var på loppis igår och fyndade en hel del! Så idag lägger jag i fler blomblad, 2 m vliselin, 2 cm brett (obs! gammalt, har nog inget klister kvar, men är fint som dekoration på alster) 2 st gamla ransoneringskort, några kuponger är urklippta (av kortinnehavaren, inte av mig), 17 blad ur en gammal, svensk almanacka (de minsta bladen), 6 blad ur en gammal, tysk bok (de mellersta bladen) och 6 blad ur en annan tysk, gammal bok. Alla har de underbara typsnitt, är gamla och fina i färgen, ja se bilden. Syrafritt? Ha, ingen aning!! Antagligen inte, med tanke på hur de gulnat, men jag kan inte sånt. Allt som allt är det över 80 st blommor, varav 9 st är knoppar, som i sig ger flera lager blommor, 33 st blad, som ger ännu fler om man delar dem, plus det jag skrev här ovanför. Dessutom - följer det med en liten näve turkosa sötvattenspärlor och en näve med små pärlhängen och pärlor. Exakt vad näven innehåller får bli en överraskning!
~*~*~
Idag trillade mitt paket från Mias Mix ner i brevlådan!! Yippie, vad kul det var att öppna det! Så här såg det ut: Ett superfint kort hade hon lagt med också: Detta inspirerar mig definitivt att börja använda min fastener-stans mera då hon har använt en sån till att stänga kortet - dock i metall och inte i papper. Visst var det fint?! Superfin stämpel, lite köpsugen blir man ju allt, för att inte tala omd e vackra papprena!!! WOW!! Lyckliga jag, som bara fick dem, bara så där. Tack snälla Mia!
~*~*~
Så till kortet jag skapat. Det borde ha nått mottagaren med posten idag, sen misstänker jag att hon inte alltför ofta är här inne och kikar, så det är riskfritt att lägga in det. Det är en av Leias "extramammor", ja de kallar sig så, två "samariter" som hjälper mig i vardagen. Denna tjejen, S, är på semester nu, så hon hade nog inte alls förväntat sig ett kort från mig. Hihihi.... det är ju då det är som extra kul! Jag känner mig alltid så trygg i hennes och I:s händer, jag vet att allt kommer att flyta på bra, och jag vet att det blir som jag vill. Viktigast av allt - Leia känner sig trygg med S och I. Så här såg kortet ut som landade hos S idag: Sedan några år tillbaka har jag Carl Larssons familjekalender på väggen, så bra med flera fält så varje familjemedlem kan ha sitt eget kom ihåg. Det är så vackra bilder i kalendern, det är därifrån som denna bilden kommer. Den är lite blek i färgen även i verkligheten, men min blixt gjorde den så klart lite blekare ändå. Jag har ju skurit ner den lite för att passa, stommen är en bit brunt cardstock som låg i min scraplåda, kvar efter ett annat projekt. Kortet har alltså inget vanligt mått, tänkte inte på att mäta det, men jag har skapat efter hur stommen var. En bit wellpapp igen - totalt insnöad just nu, jag vet ;-) - halvpärlor pålimmade i egenhändigt formade swirls, och blommor med minirosor och ljusmanschettblommor. Finns även med en blå organzablomma som jag fått av min vän Annelie. Bladen från ljusmanschetter... I mitten ...... tillfälligt hjärnsläpp, men de finns i flera olika färger, går att köpa lite här och där, dessa här också från Annelie. Tack, vännen!
~*~*~
Det var allt för idag, lämna gärna en kommentar, då blir jag så himla glad. Glöm inte att vara med i mitt candy, se inlägget nedanför. Kram!

1 kommentar:

  1. Jättefint kort du gjort!
    Glad att du gillade grejorna som låg i paketet. Det inspirerar mig att försöka få ihop ett nytt paket. Hinner nog inte nu men ska samla på mig lite så kommer det se´n. ha en bra dag i solen //mia

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.