torsdag 11 juni 2009

Post-it-block och skolavslutningskort

Hittade en jättekul beskrivning nånstans där ute på internet, på hur man enkelt gjorde ett post-it-block. Det var jag ju tvungen att prova, perfekt små presenter till mina tjejer när de kom för att pyssla igår. Jag hade gjort ett extra, så de skulle ha lite mer att välja på i alla fall, men det extra blocket sålde jag i morse till hemtjänsten. Kul!! Så här blev de i alla fall: Jag lyckades ju bli besökare nr 10 000 hos Yoli , och flera av blocken här har dekorerats med papper från det paketet jag fick från henne. Block nr två från vänster i övre raden, nr tre i övre raden och nr ett från vänster i andra raden. Papprena på block nr två och tre från vänster i andra raden uppifrån, samt första blocket i nedersta raden är från det underbara blocket från DCWV Sweet stack, som jag fick i mors dags gåva av min son. Det tredje blocket från vänster i den översta raden är en gåva till sonen idag när han slutade 4:an, så här ser insidan ut. Två av blocken fick mina egna block inuti, som jag fått upptryckta genom Vista print gratis, de är de två i nedersta raden, så här ser de ut på insidan. Resterande blocks insidor: Blev det rörigt för er nu??? Hoppas inte det. Här kommer kortet också, som jag gjorde till sonen idag, vi är ju grymt stolta över honom - läraren sade att han lätt hade platsat bland femte-klassarna denna terminen, utan problem!!! Då blir man en mycket stolt och lång förälder, kan jag lova! (Pappret från papperspaketet som kom från Yoli! Tack snälla vännen, för alla underbara papper!!) Sen hade jag ju den underbara turen att få ett litet paket från Nilla. Hon hade en liten tävling i sin blogg bland de som lämnade kommentarer hos henne under maj månad. Jag vann inte den, men Nilla tyckte jag varit så flitig med kommentarerna - jag hade tagit det som en personlig utmaning, eftersom jag själv tyckte att jag lämnade kommentarer alltför sällan. Nu hade jag ju chansen att få kläm på det där med kommentarer! I alla fall, så fick jag ett litet paket på posten med dessa fina saker i, bara för att jag varit flitigast med att kommentera inne hos henne!!! Tack snälla, rara Pernilla!!! Misstänker skarpt att hon har virkat den lilla söta spetsen själv, den är helt underbar!!! Måste ha tagit lång tid att göra, för det är supertunt garn i den. Tack snälla!! Så mycket "småskrot" som jag kallar det, jag kan ju göra massor med skoj med allt detta! Yippie! Håller på att suga på nya KAOS-awarder igen också! Fick en från underbara Yoli igår. Den tjejen är ju bara helt otrolig!! Visst är den fin? Vilka som ska få denna gången går jag fortfarande och funderar på, men jaghar några idéer! ;-) (Bilden lånad från Yolis blogg.) Tack för titten, och tack snälla ni för alla era goa' kommentarer!! Ni förgyller verkligen min vardag med era små söta ord!! Kraaaaaam

5 kommentarer:

  1. Du är såå duktig på att scrappa!

    SvaraRadera
  2. Härliga block! Jag gjorde nåt liknande själv ett tag - nu blev jag sugen på att starta med dem igen - Tack!
    /Lena

    SvaraRadera
  3. Jätte fina block! Och jag gillar kortet skarpt!

    SvaraRadera
  4. Blocken var ju ett jättekulpyssel! Det måste jag testa! :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag gillar dina block!!!
    Supersnygga!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.