söndag 25 oktober 2009

Halloween-bidrag

Så tänkte även jag skapa något med halloween-tema. Det är en tävling hos Mixen som går ut nu i kväll. Min vana trogen, så blir det supersnabb scrap, för jag bestämde mig för att vara med kl 21.00 idag!! Tänk att jag aldrig lär mig!!! (Fast mitt DT-inlägg är schemalagt till i morgon bitti kl 08.00, så där har jag k a n s k e lärt mig..... ) Här är i alla fall mitt alster: Tändsticksasken hade jag skapat sen tidigare, och den stämplade, söta Mini-bus på kortet var också färglagd sen tidigare... men inget av det visat här förut. Jag har använt en ny sorts vikning av kort, ett skitsnyggt papper jag fått från Yoli en gång, lite tyll som spindelnät 3D. I "nätet" kryper en spindel jag köpt utstansad på Tradera, målad med vit penna runt om för att den ska synas. Sen satte jag vitt papper bakom, som jag målat orange med tombow-pennorna, som lyser genom spindelns ögon och mun. Sen har jag lagt stickles runt alla vita kanter på ovansidan av kortet, men det syns inte ordentligt, eftersom det inte hann torka. Jag får fota om i morgon bitti. Med vit 3D-liner skrev jag "Buuu....", har inga textstämplar alls med halloween-tema. Man kan se insidan på kortet, där har jag streckat med svart penna, och monterat små elaka spindlar. Ja, egentligen är de små snälla QK myror, men med lite vit penna ser de genast elakare ut, eller hur? Tja, jag kan ju säga att fotot inte alls gör kortet rättvisa!! Det är mycket mer effektfullt i verkligheten. Tändsticksasken är gjord på samma sätt, fast med ett annat papper bakom. Dock är tyllen där igen, som spindelnät. Förhoppningsvis uppdaterar jag bloggen i morgon förmiddag med mina DT-alster till Stämpelstudion. Men vill du vara säker på att inte missa dem, så sätt klockan på 08.00 och kila in till Stämpelstudion för att kika!! Glöm inte att kommentera, det värmer ju ett scrapparhjärta sååå gott!! Kram

6 kommentarer:

  1. åååh vilket härligt halloween alster! =) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska värma ditt scrappar hjärta lite Linda. Ditt kort är fantastiskt. Du har då lyckats fånga temat helt perfekt, superfint! Ha en bra dag. Ser fram mot att se dina DT alster. Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Åh, dette var kult! Stilige farger og detaljer!

    Ha en bra dag! Go'klem, Lena Katrine

    SvaraRadera
  4. Hej! Toppenfint! Jätttekul att du vill vara med och tävla! Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  5. Superfint...eller ska man säga scaaary? ;)

    SvaraRadera
  6. Grattis!!!
    Du är en av vinnarna på Halloween-tävlingen hos mixen!
    Presentkort kommer.
    Kram & grattis än en gång!!//mia

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.