lördag 31 oktober 2009

Tävlingsbidrag till ScrappTorget

Jag har scrappat en ask till ScrappTorgets månadstävling. Man skulle välja en bingorad att scrappa utifrån, och jag valde bingorad D. Då skulle man ha med crackle paint, spets, swirl och band. Det har jag, men under arbetets gång fick jag för mig att jag skulle försöka få in så många rader som möjligt! Hmm.... det gick nu inte så bra... det var flera inslag som jag helt enkelt inte kunde få in på min lilla ask. Som tex korsettsnörning och öljetter, skulle bli liiite fullt då. Och synlig journaling... Brads skulle ju kunna gå att stoppa in i en blomma, och ett stämpelmotiv, och embossat, det går ju att lösa... men jag gav upp när det inte gick att få med allt. Tyckte också att det var precis lagom som det var, tycker asken blev så härligt vintrig och vacker. Asken är vikt efter en beskrivning jag hittat på nätet, ingen tejp eller lim behövs, och knappt inga verktyg heller! Det var ganska kul att vika den faktiskt, försökte mig på att vika en i mindre storlek med, men det var svårt att klura ut hur stort/litet locket skulle vara då. Det får jag ta tag i senare. Rad D Crackle paint: över det vackra vintermotivet Spets: metallicspetsen som går runt askens kant Swirl: två olika swirls, en med strasstenar och en med halvpärlor runt motivets ena hörn Band: det vita bandet går nästan som en paketinslagning runt två hörn av motivet, med en snygg rosett knuten i det nedre hörnet. Sen har jag lagt till hydrangea blommor med blad, små vita gypsophila och lite pärlfloss. Det jag lyckades få in från de övriga bingoraderna var: Rivna kanter: på de två mönsterpappren under motivet Något orange: centermitten på en hydrangea Blingbling: strasstenarna i swirlen Något blått: hydrangea-blommorna, och blå miniros Minst tre minirosor: jag har fyra Minst fyra mönstrade papper: askens lock (1), två rivna, distressade papper under motivet (2-3) och motivet (4) som är klippt ur ett mönsterark fullt med vackra motiv. Nu ska jag ta tag i nästa tävling, att skapa ett kort med årets Rosa Bandet. Ha en supertrevlig lördag!!

6 kommentarer:

  1. Åååh! Vilken underbar ask! Lycka till i tävlingen! Kram, Lena

    SvaraRadera
  2. Lycka till, ett underbart bidrag :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Helt ljuvligt!!!! Tänkte varit med på denna tävling, men ser att det inte hade varit lönt....Hade inte haft en suck mot denna underbara ask:)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hej, va vackert! Härligt! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Otroligt fin! Helt lagom med pynt :-)

    SvaraRadera
  6. Helt underbar vacker ask Linda jag gillar den massor och jag önskar dig all lycka till i tävlingen:) Kramis från lilla pyssel Inger:)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.