lördag 31 oktober 2009

Rosa tävlingsbidrag

Inne hos Hänglarbloggen har de en tävling där man ska skapa ett kort utifrån en skiss, och ha med årets Rosa bandet. Jag kände att jag inte ville göra ett vanligt kort, utan denna gången ville jag experimentera lite. Efter lite surfning hittade jag en beskrivning till ett "box card", det skulle jag göra!! Lite pilligt att få ihop det, min skärmaskin hade just bestämt sig för att de sista svaga markeringarna mellan 2" och 3" skulle försvinna, och man skulle ju förstås biga just däremellan!!! Vad gör man då?!?!?! Jo, man "springer" in i närmaste scrapbutik här i Linköping = webshop, vi har två här i stan som inte har någon fysisk butik, men det går utmärkt att komma och hämta det man har beställt. Utmärkt när man som jag är lite olika rörelsehindrad från dag till dag. Bara att sitta och klicka sig till en varukorg, som man i allra värsta fall kan skicka gubben att hämta! Tillbaka till saken... Jag hittade tack och lov en ny skärmaskin hos designat, för det vore ju rent idiotiskt att köpa en likadan Fiskars maskin, för de markeringarna är ju dömda att försvinna de med så småningom. Nej, nu skulle jag ha den nya designen, som har en skyddande film/matta/något som gör att markeringarna inte försvinner. Vad glad jag blev när Camilla hade den i lager! Detta var alltså ganska sent i går kväll, lade in en order, mailade Camilla, och bad vääääldigt snällt om lov att få hämta den nu i helgen. Efter bara en liten stund hade jag mail från Camilla på designat, klart jag fick komma i helgen och hämta!! Du är en ängel Camilla!!!! Idag åkte min gubbe och hämtade den, mitt projekt var räddat, och även min kortcirkel på måndag eftermiddag!! Här är kortet stängt med hjälp av ett "bellyband", ni kommer att förstå senare. Ovanpå detta bellyband har jag monterat slät vit cardstock utstansat med nestabilities scallop circle, sedan lila punchinella som är utstansad med samma nestie, bara en storlek mindre. Jag har tagit ett matchande rosa designpapper och stansat ut med Martha Stewart Doily Lace, sedan har jag monterat hÄnglarflickan ovanpå. Flickan sitter egentligen på en bänk/brygga, men den klippte jag bort. Sen har jag monterat ihop en rosa blomhög, med en körsbärsblomma, vit och rosa pappersblomma och bladen från en stor hydrangea. Mellan blomman och bladen är det rosa bandet monterat. Vet ni vad det är för prickar på Rosa bandet i år? Jo, det är punktskrift! Vet ni vad det står? "Ska bara". "Orden uttrycker det obehag många kvinnor kan känna inför bröstcancerfrågan och de ursäkter man kan hitta på för att slippa undersöka sina bröst." Citatet taget ifrån Rosa bandet-sidan. Jag var ju bara tvungen att ta med de orden då!! Kul med en speciell innebörd i designen tycker jag. Kortet öppet, jag har tagit av bellybandet. Nu ser man varifrån denna vikningen fått sitt namn, det öppnar sig som en box. Innan jag vek ihop den stämplade jag med distress Worn Lipstick och en swirl från Landstoken. Stansade ut en större cirkel med nestien, som jag distressade i kanterna, och sen stämplade med swirl igen. Hela kortet är distressat med denna underbara dyna Worn Lipstick. Tack alla ni underbara människor som ger mig så mycket härligt beröm för mina alster!! Era kommentarer förgyller min dag!!

10 kommentarer:

  1. Men Linda, kortet är ju alldeles alldeles underbart! Jag gillar annorlunda vikningar och denna var mycket speciell!

    Lycka till i tävlingen!
    Trevlig söndag!
    Ha det gott!
    kramelikram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Underbart och viktigt kort.
    Kram från en som håller det rosa bandet mkt varmt om hjärtat

    SvaraRadera
  3. Åh du gör så underbara saker!!!!!
    Du kan verkligen din sak Linda!

    Nu måste jag ta mig i kragen och fixa det du och jag har pratat om. Det får bli mitt projekt för veckan. Påminn mig!!! ;) Om du fortfarande är sugen på att göra det. HOPPAS. ;)

    Bamse kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  4. Vilket urcoolt kort! Supersnyggt! å roooosa å allt! Löv it!!
    kram kram!

    SvaraRadera
  5. Jättekul! Den beskrivningen skulle jag jättegärna vilja ha =) Kram, Lena

    SvaraRadera
  6. Vilka helt underbart vackra saker du gör! Jag "tassade efter dig" från mindis blogg och har suttit en lång stund och bara njutit av allt fint du har gjort. Nu blev jag riktigt pysselsugen igen. Det är några år sedan jag la "saxarna och limmen" på hyllan, men ibland saknar jag det. Det är rofyllt att pyssla. Fast jag gjorde absolut inte såna fina saker som du gör!

    Ha en fortsatt skön söndag!

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  7. Urläckert! och genomtänkt :)
    Gillar boxvikningen.
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Jättefint kort! Alltid inspirerande med lite olika vikningar. Och ROSA kan ju aaaldrig vara fel;)

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fint, Linda!! Kul effekt att det blev en låda vid öppnandet! Ursnyggt jobbat!

    SvaraRadera
  10. Skulle bra gärna vilja veta hur du gjort detta kort! Me love it!!
    Kran//mia

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.