söndag 8 november 2009

Beställningen avklarad!

Jag fick en beställning på en minnesburk, det var ganska länge sedan faktiskt. Sedan fick jag också en beställning på LO-tavla av samma tjej, faktiskt för 1,5 vecka sedan. "Hinner du?" Jaadå, klart jag gör! Hmmmmm..... Så mitt i scrapblocken och dep-perioden nu i veckan, var det bara att börja skapa - vare sig det ville sig eller inte! Det blev stressigt, jobbigt, tufft, backa och göra om..... men så blev den klar. I fredags var så beställaren här och hämtade sina saker, jaa hon såg ganska nöjd ut, faktiskt! Burken. Har valt att blurra ut namnet på flickan som skulle få den, tyckte det var lite för personligt. Det är samma papper på denna burken som på den tidigare jag gjorde, och det pga att mottagaren känner den familjen. Beställaren är den samma till dem båda, tror de två flickorna är kusiner, men jag minns inte riktigt. I alla fall ville beställaren ha en burk i svart och vitt, men jag tyckte det blev för svårt att göra en så stilren burk till en 11-åring! Ville ha lite mer färg och romantik än så, så därför valde jag samma papper som tidigare. Hon hade ju blivit mycket förtjust i sin kusins (om det nu är så) burk, så jag hoppas att detta blir bra. Närbild på locket, en härlig blomgrupp!! Massor, massor med minirosor, omslingrade av pärlfloss. Burken sedd ur en lite annan vinkel, för att ni ska se precis hur härlig blomgruppen i hörnet är. Sedan kommer då LO:n.... Den är till flickan som fick den första beställda burken, och beställaren ville gärna ha samma papper, så att alstren knyter an till varandra. Det var klurigt att välja ut foton, jag fick fem olika, om man ska räkna bb-bilden urklippt ur tidningen som foto. Det var inte överdrivet bra fotokvalité på något av dem, men jag tycker att detta sepia-fotot var så vackert - använde ju det på burken också. Tyckte då att det skulle passa att ha de två bilderna som var utan färg, men de var ju ganska små. Sp det gällde att få ner utrymmet lite, och till slut fick jag ihop det. Men jag hade nog kunnat göra det bättre, om jag hade fått beställningen när jag var uppe i en scraptopp. Men det är bara att gilla läget, beställaren såg i alla fall mycket nöjd ut. Gångjärnen är bara för syns skull, det är inget som går att öppna. Kronan är från Panduro, målad med Crackle Paint, och sedan försiktigt distressad, och sprayad med perfect pearl guld. Fågeln är en dies som jag har, grenen är köpt utstansad på Tradera, tillsammans med löven. Ett stort härligt blomhörn, och så ett par svarta blingswirls. Det var ändå ganska bra timing med två stycken dyrare beställningsjobb som levererades bara dagen innan mässan!!!

1 kommentar:

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.