söndag 8 november 2009

Mässinköp... igen!!

Jaa, jag har varit på mässa igen!! Men denna gången träffade jag inga blogg-kändisar tyvärr. Men jag träffade mina kära kollegor i Stämpelstudion!! Alltid lika roligt att träffa Linda och Linda! Ja, alltså Linda på Stämpelstudion och Linda - Zanya. Vi pratade, och pratade, och pratade..... så jag nästan glömde shoppa!! :-O Men det hann jag åtgärda, med besked. Fast jag höll mitt löfte till maken, jag köpte inga papper! Titta på allt härligt som fick följa med mig hem: Nya tombow-pennor, snaaart ska jag väl kunna få en full kollektion? Nähä, en bra bit kvar. Nåja, några nya färger fick följa med i alla fall. Fyra (!!!!) nya stämplar, jag skulle ju inte ha några stämplar heller! Men kunde inte låta bli... Ett block med fina papper, och några overlays, en automat med glue dots, en ny superfin (ROSA!!!) sax, några små charms, ett underbart vitt organzaband med babysaker på, lite magneter, en bukett krysantemum, en liten grön (bamboo) dyna till mina nya stämpelgranar och så ett ex av den norska tidningen Ett Trykk. Den var ju heeeeelt underbar!! Väl värd pengarna!! Men så hade jag ju papper med mig hem i alla fall???? Hur gick det till då?? Joo, jag vann på min entrébiljett!!!!! Jippie, häääärliga eskimo kisses-papper, underbart fina band och två små söta pins (som nästan inte syns mot det mönstrade pappret) landade i mitt knä! Såååå glad!! Jaa, all värk jag nu har efter detta, det var helt klart värt det!! Dessutom fick jag ju träffa brorsan och pappsen lite, eftersom maken hjälpte brorsan att flytta till sin nya fina bostadsrättslägenhet. Pappsen hjälpte till att ta hand om barnen och hundarna, ja Lucas klarade väl sig själv ganska mycket, men tyckte nog det var skönt att slippa bära flyttkartonger. På kvällen åt vi allesammans på en av stans pizzerior, det var såååå gott! Barnen var oerhört duktiga, med tanke på hur sen kvällen blev. Vi var hemma halv tolv i natt!!! Nu väntar lite lätt lunch, en fikarunda på stan för att fira Far i familjen och sen lite DT-jobb. Tack för titten, ha en fortsatt skön söndag!

1 kommentar:

  1. Åååå vad kul att gå på mässa! Så fina saker du köpte! Papper är alltid bra att ha. Lyckos dig som vann dessa!

    Ha en trevlig vecka!
    kramelikram Pernilla

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.