måndag 30 november 2009

DT-alster till Stämpelstudion

Jag fick en avlång kortstomme i mitt paket, och jag har länge gått och funderat över vad jag ska göra med den. Så igår när det var dags att sätta sig med stommen, kom jag på idén att göra ett litet album av det, för att enkelt kunna se vilka stämplar jag fått i mina DT-paket. Jag ville inte göra den för julig, eftersom jag kommer att stämpla in de övriga stämplarna som kommer också. Men man kan ju faktiskt använda julpapper till annat än jul! Här har jag använt kortstomme vit avlång, röd och brun cardstock, mönsterpapper från Vivi Gade Design, söta vita pappersblommor, och den lilla bjällran upphängd i brunt prickigt organzaband. Texten har jag skrivit med hjälp av min cuttlebug och ett ark vit thickers. Själva ryggen har jag klätt med en remsa röd cardstock, häftat fast sidorna inuti blocket, och sedan dold häftklamrarna med hjälp av en utstansad bord med MS-punch. Här är albumet lite öppet, man kan skönja de olika stämplarna uppstämplade på tombowpapper. Tanken var att jag även skulle färglagt stämplarna, men hann inte tills idag, får ta det senare. Jag gillar verkligen detta med att försöka hitta på nya användningsområden för materialet, istället för att göra som det är tänkt, och som man alltid gjort. Hoppas ni tycker om mitt stämpelalbum! För mer information om material och för att kunna kika närmare på albumet, kila in till Stämpelstudions blogg, där är bilderna klickbara.

3 kommentarer:

  1. Jätte fint album Linda! Du är så ur kreativ!!
    Hoppas du hade en härlig advent
    Kramar Linapyssel

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.