lördag 19 december 2009

Ordentlig uppdatering på julkalendrarna & miniutlottning!

**Detta inlägg ligger överst tills tidsfristen gått ut. För att se nyare inlägg, scrolla nedåt! Obs! Ny tidsfrist!! Söndag 4:e advent kl 12.00! ** Så mycket det har varit i några dagar, nertryckt i skorna, stressat med julkorten, stressat med albumbeställning..... men idag ska jag INTE stressa!! Säger jag nu ja, vi får väl se hur jag hinner till frissan i tid om en timme! ;-) Men nu mina vänner, idag ska jag ta det lugnt, uppdatera alla våra kalendrar här och uppdatera min julswapskalender i Julswappen. Och efter frissan ska jag gå en rejäl bloggrunda, hälsa på alla mina vänner, och samtidigt lämna en hel drös med kommentarer efter mig!! Pyssla?? Ja det får i så fall bli senare, när datorsuget stillats. Alla mina julkort visar jag upp i ett annat inlägg, för det blir en himla massa bilder ändå idag. Jaa, julkorten ja. Stressade ju som en tok i onsdags, sista dagen att posta med julporto. Kommer fram till vårt akutställe kl 19.50, hela 10 minuter till godo, kan i lugn och ro fästa på alla frimärken. Snubblar/haltar/halkar fram till lådan (har kört upp bilen långt upp på trottoaren, så det är inte många steg med kryckorna, men tillräckligt för att nästan snubbla/ramla/halka ett tiotal gånger...), och ska till att lägga på dem i jullådan. Sneglar på de gula lådorna, och en stor, tung suck smiter över läpparna: tömning 19.00!!!!! De j****arna har ändrat sista tömningstid med en timme!!!!! Vad betyder det? Jo att de 30 julkorten jag ska lägga på kommer för sent!!! Nåja, vad hade jag för val??? Jag lade dem på julkortslådan, tänkte att de kanske inte hunnit tömma den ännu, hör att det är massor i lådan, så förhoppningsvis hade de inte hunnit med just den. Men vad arg jag blev!!! Och besviken, all denna stress, i onödan?? Suck... Jaja, julkorten får ni som sagt se i ett senare inlägg, har några kvar att fota, som ska gå med vanlig post. Här kommer i alla fall en lång och bildrik uppdatering på våra kalendrar. Vi börjar ju med grabbens, som vanligt. Lilltjejen tar ju så mycket tid och uppmärksamhet, så på något vis måste man ju kompensera storebror! ;-) Jag valde idag att radera alla foton jag tagit på projektet efter sista uppdateringen här, istället får ni se hur långt han kommit nu. Roligare, än att sitta och glo på en massa bilder av samma projekt, där det stilla växer några bitar per dag. Så skulle jag kanske gjort från början? Blogga deras kalendrar en gång i veckan? Nåja, tar med mig idén till nästa år...


Stängd, & öppen.

Lilltjejens kalender hittills...

Den stora gubben längst till vänster fick hon idag, och jag kan ju avslöja nu att bondens attiraljer är slut för denna gången, men mer avslöjar jag inte! Är det någon som har en gissning på vad det kommer för tillbehör till nya gubben? (Alltså inte bonderelaterade saker, den eran i julkalendern är förbi!) Jag lottar bland de som gissar, ni måste alltså inte gissa rätt, men det måste ju vara en rimlig gissning! Alltså något som verkligen skulle kunna förknippas med denna gubben. Söndag lunch kl 12.00 går fristen ut! Vinnaren bloggas så snart jag får möjlighet! Kommer att välja ut en vinnare med hjälp av lilltjejen, på det mer gammaldags viset: allas nick på varsin bit papper, ihopvikta och blandade i en skål, så får Leia dra en lapp. Det gjorde hon ju så bra i min förra dragning, så hon har ju vanan inne. Alla är välkomna att delta i utlottningen, vinsten kommer att anpassas efter vinnaren. Tex så får en scrappare ett litet scrappaket i julklapp, men blir det någon som inte alls pysslar med papper lägger jag i något annat - kanske något handgjort som samtidigt kan användas praktiskt. Så därför är vinsten hemlig!! Berätta gärna om min utlottning i din egen blogg, men det är absolut inget krav för att vara med, man kan delta även utan blogg! Längtar efter att få läsa era gissningar!!! Så ska jag då redovisa min julkalender, som jag fått genom Julswappen. Här blir det ett antal bilder, eftersom jag redan använt en del av sakerna, och därför inte kan ta en samlingsbild.


13:e

Underbara prima-blommor!

14:e


Supersöta minirosor

15:e


Fler användbara biljetter

16:e


Ljusblåa strasstenar - några användes direkt på ett blått snögubbe-kort!!

17:e


Pärlfloss och charms - ääääälskar charms!!!

Och så idag, 18:e


Två breda fina organzaband.

Vilken tur jag har, som har fått en hemlig tomte som scrappar!! Alla klappar jag fått har passat mig såååå himla bra, möjligtvis att jag kan få placeringsproblem med de färggladaste biljetterna, men annars har allt annat varit självklart!! Jag är gaaanska säker på vem min hemliga tomte är, men jag får lugnt vänta tills den 20:e med att gissa i Julswappen. Nu är våra julkalendrar väldigt tomma....

Min...

... Leias...

... och sonens. Men här kommer det ju förhoppningsvis att hänga mängder med julkort sedan. Har inte fått några med posten ännu, så jag hoppas att det trillar in en hel drös idag! Nu hinner jag förhoppningsvis uppdatera mina paket i Julswappen också, innan jag rullar iväg till frissan. Hoppas ni orkade med hela, långa inlägget idag, och inte segnade halvvägs! Trevlig fredag, och glöm inte delta i min lilla utlottning!!! 

15 kommentarer:

  1. ÅHH vad jag älskar din blogg som jag knappt hinner besöka längre..
    Det är så mycket fint att titta på så man blir sittande en bra stund!!
    Jag tänkte vara med och gissa vad det blir till den nya gubben och en bonde måste väll ha en traktor, fast i denna skulle jag nästan gissa på häst och vagn, så häst med vagn att packa höbalarna på blir min gissning! Kramizar Ingela

    SvaraRadera
  2. En hö-grep, eller vad de kan tänkas heta, gissar jag på till gubben.

    SvaraRadera
  3. Hmmm, fast samtidigt skulle det inte vara bonderelaterat? Fattat rätt- det är något till den ena gubben som inte är bondegrej?
    Annars tyckte jag som föregående, att en häst ser ut att behövas!
    Mystiskt...

    SvaraRadera
  4. Nä, glöm allt jag säger hammare!

    SvaraRadera
  5. Gubben med paketet, postlådan och motorcykeln hade ju varit riktigt passande, eller ;)
    Vad härligt det måste vara att få öppna din egen adventskalender med alla underbara scrapgrejor!
    Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tänker att bonden kanske måste ha en bonnmora....som mjölkar korna och gör allt det där pyssliga du vet. Jul pyntar och bakar.....har man sett bonde söker fru för mycket nu???

    Kramar och tack för all inspiration du fantastiske pysslare!

    SvaraRadera
  7. Å det var svårt att gissa. Jag gissar på att bonden får en höbal.

    Vad kul med adventskalendrar! Din kalender innehåller ju jättemånga godsaker!!!

    Ha en trevlig 4:e advent!
    kramleikram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Jag gissar på att dom behöver något att bo i. Så jag säger ett hus eller ladugård. Ha en bra dag. Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Jag gissar på att gubben är en hantverkare så det blir väl nått i den vägen t.ex. hammare.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag har två barn på 4 o 7 som älskar lego. Så min gissning faller på saker som kretsar kring tåg och tågstation. Kanske kommer hon att få en bit lego tågspår!

    Tack för din underbara blogg, Själv är jag sjukskriven just nu (är utbränd) Har nyligen börjat med att scrapa. Din blogg är bland dem som jag besöker ofta för att få både inspration men även få läsa/lära mig om en hel del nya saker. Tack för att du delar med dig av din kunnande.

    SvaraRadera
  11. Hej på dig!
    Det var längesedan jag kommenterade inne hos dej (även hos alla andra)men jag följer dina inlägg ändå =)
    Vill bara önska dig en god jul och ett gott nytt år!!!
    Kram, Lena

    SvaraRadera
  12. Hej hej

    Barnen har ju massa Lego, vet inte riktigt vad som var tillsammans från början... Kan det vara en cementblandare??? Ha det så bra & God Jul// Lella

    SvaraRadera
  13. Hej hej

    Barnen har ju massa Lego, vet inte riktigt vad som var tillsammans från början... Kan det vara en cementblandare??? Ha det så bra & God Jul// Lella

    SvaraRadera
  14. Jag håller tummar och tår att dina julkort kommer fram ändå. Det tror jag för tomtarna på Posten de är duktiga! :) De tömmer de röda julkortslådorna flera ggr om dagen så därför "hörde" du att det låg julkort där redan. :)

    Kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  15. Tusen tack för din kommentar....får se om jag gör en beskrivning på lykta längre fram. Ha en riktigt GOD JUL!
    Kram Tesa

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.