onsdag 24 februari 2010

Födelsedagskort med Maribel

En kursdeltagare tillika väninna fyller 35 år i morgon, och det måste ju firas. Eftersom de åker bort i morgon, har kortet överlämnats idag så därför kan jag lugnt visa det här. Jag visste inte alls hur det skulle bli när jag började, visste inte ens vilka papper eller i vilken stil jag skulle scrappa. Men kom sen på att SS har en tema vintage/shabby chic-utmaning denna månaden, och det vore ju bra om jag kunde kombinera detta med kortet jag ändå skulle göra. Så med det i tanken började jag leta papper..... lättare sagt än gjort ibland, ja ni vet ju vad jag menar. Man har massor, massor med fina papper, men inget man vill använda just NU. Men till slut hittade jag ändå lite papper, som legat länge eftersom de inte alls är min stil... men jag stilade nog om dom tror jag, för när jag var färdig var de ändå "Lindiga" som väninnan sade!


Jag har utgått från vitt cardstock orange peel, sen använt lilatonade mönsterpapper från LaRayne Miller, kakservett, gammal spets, gamla boksidor, blommor, blad, halvpärlor och så nyss inköpta stämpeln Maribel! Allt ruggat och distressat, ja boksidorna och stämpelimagen har jag rivit kanterna på först.



På insidan har jag skurit till ett litet kuvert, där jag lade i ett presentkort på en liten scrapsak. Har ju inte superlätt för att ta mig ut och handla saker själv, så därför skrev jag att presenten kunde avkrävas vid nästa beställning. Minns inte exakt hur jag skrev, men ville ha lite gammalt stuk över det hela, valde typsnitt efter det med.

Låsningen gjorde jag enkelt genom att puncha ut två cirklar, slå hål och slå i öljetter. Sen knöt jag fast ett snöre runt den övre cirkeln, och drog sen snöret i åttor runt cirklarna något varv. Stort grattis N, och hoppas att ni får trevligt på resan!

Nu gäller det bara att komma ihåg att beställa presenten med, nästa gång jag gör en order i en webshop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.