måndag 8 februari 2010

Novemberljus i februari

Idag bjuder jag på en LO med ett foto taget av min man. Han är så duktig på att ta naturbilder och sånt, däremot ska det tas på människor så är jag bästa fotografen. Men här har han alltså fotat Linköpings domkyrka, och fick med en så häftig effekt att jag var tvungen att scrappa detta fotot när jag fick det vackra gröna pappret Celebrate från Karen Foster. Effekten? Jo, titta noga på fotot, så ser ni att han lyckats fånga domkyrkotornets skugga i molnen! Eftersom kyrkan var belyst vid tillfället, och det var mycket molnigt med moln på mycket låg höjd, så uppstod denna effekten. Man ser till och med en reflex av strålkastaren i skuggspirans topp, sååå häftigt!

Jag valde att ha en grå cardstock som botten, för att de gröna färgerna ska få komma mer till sin rätt. Maken älskar ju grönt, det gör däremot inte jag (Så här finns inte många gröna papper i min egen privata samling!) så därför passade ju pappret i månadens DT-paket så bra! Först monterade jag fotot på en minimalt större vit matta, för att sen montera allt på en väsentligt större svart matta. Gillar effekten av den smala vita ramen mot den svarta stora ramen! Sen valde jag baksidan av Celebrate, det färgerna i det randiga mönstret passade så bra till detta fotot tyckte jag. Skar ner det så det var lite större än den svarta mattan, och rev av det en bit ner. Distressade kanten så klart! Skar till en tag i matchande grön cardstock, som jag faktiskt hade sparat sen tidigare månadspaket, passade ju utmärkt här! Tagen har fått ett litet svart sidenband på sig ur egen gömma, drar man ut den så kan man läsa om just Novemberljus och detta foto. Skrivet med vit penna direkt på cardstocken, för att hålla den enkel. Dekorerat sparsamt med utstansade löv, som fått lite puffy-snö på sig, och några olika snöflingor, med lite glitterlim på sig. Titeln är utstansat i cuttlebugen och vitt thickersark. Några gröna blingstenar i hörnen på den svarta fotomattan, och i mitten på några av flingorna. Tyckte sen att det saknades något, men efter att jag satt dit min signatur såg jag att en doodlad ram runt hela cardstocket rådde bot på det!

Faktiskt bara ett alster idag, men jag sparar mig till onsdag! Då bjuder jag på DT-inspiration i Stämpelstudions blogg för den pågående tävlingen. Det blir mumsig inspiration, och en supermumsig tutorial!! Du är väl med? Läs mer HÄR!! Hoppas på massor av bidrag i mailen, så sätt igång och skapa!


3 kommentarer:

  1. Wow vilket foto!!! jag gilla LOn jättemycket. Enkel och stilren!

    SvaraRadera
  2. Läckert foto! Snyggt scrappat med focus på just det vackra fotot =). Å tusen tack för awarden... får ta tag i den ;)

    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Tänk att jag har alltid önskat kunna scrappa så här stilren och få det så här vackert!
    Underbar Layout!

    Tack för din söta kommentar hos mig.

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.