torsdag 29 april 2010

Vet ni vad ja' 'ör???

Jo, det ska ja' berätta.... men då får ni lova mi' en sak! Att varje 'ån' ni ser ett ' så får ni utläsa det som den bokstav som kommer efter F....... Okej?

Okej! Ja' blo''ar nämli'en på min e'en bärbara kaffe-dator!!! Men ja' har in'a ':n!!!!! Den tan'enten har fastnat i nedsla'et lä'e (eller så är det processorn i tan'entbordet som är halvpaj)..... det var ju tan'entbordet som to' värsta "supen" så det är ju inte så konsti't. Min pekplatta knastrar också en del, men med tanke på att datorn nyli'en har blivit totalt neddränkt i 2,5 dl kaffe, så tycker ja' att det är himmelriket!!! Ja är så lyckli' över att ja' är 'ift med en av de 6 män i hela Sveri'e med spetskompetens inom Macintosh - ja, så var det i alla fall när han slutade arbeta för Gothia ADB AB för nå'ra år sen ( 'othia är återförsäljare - och var även servicecenter i nå'ra år - för Macintosh här i Linköpin') Nu var där ju ett ', sä'er ni nu? Ja, ja' kan info'a bokstaven efter F om ja' använder datorns tan'entbordsvisare, men det är inte smidi't direkt... Hela min mac har le'at i små, små delar utspridda över hela köksbordet, papperstussar, babyservetter och tops överallt - ja' har fotodokumenterat alltsammans, så ni ska få se det senare. Det måste ju bli en LO med, så smånin'om...

Men när det blir tid för D-inlä'' eller tutorial - inte för att ja' har en på la'er, men man vet ju aldri' - så lovar ja' att info'a bokstaven ordentli't. Annars blir det ju hur jobbi't som helst för er. Fast det ser ju lite kul ut, liiite i alla fall.

Nu ska ja' i alla fall se till så att datorn är i'ån' tillräckli't län'e för att Timemachine (ett pro'ram från Apple som varje timme 'ör en säkerhetskopierin' av hårddisken) ska få 'öra sitt jobb. Man vet ju aldri' med vattenskador, de kan kortsluta en apparat flera månader efter själva incidenten. Så allt mitt arbete, foton osv finns ju sparade, men om inte min dator fun'erar eller ja' skaffar en ny/annan dator, så kommer ja' ju inte heller åt min säkerhetskopierade information. Dock har ju mannen en bärbar också, så ja' kan till nöds flirta lite med honom för att få kolla mail och surfa lite... om nu min skulle lä''a av helt. Men ja' kan ju inte köra över honom, och köra in hela min säkerhetskopierade hårddisk i hans dator, vad ska då han använda?!?! Nej, vi får hoppas att kaffet torkar i tan'entbordsprocessorn eller under '-knappen, och att in'et annat händer. 

Hmmmmmm...... undrar varför det luktar så mycket kaffe här?

4 kommentarer:

  1. Haha! Det var lite svårt att läsa i början men sen gick det lite lättare. Vi får innerligt hoppas på att tangentbordet börjar funka som det ska igen så fort det har torkat ordentligt. Men kaffe-doften undrar jag om du blir av med förstås! ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du kan fortsätta skriva utan att använda G. Märkligt vad snabbt hjärnan ställer om sig - tur att det inte var fler bokstäver som fastnade, då hade det nog blivit lite knepigare. Hoppas att du får ordning på burken så att vi får fortsätta att se dina vackra alster. Du är bäst på alla sätt!!!
    Ha en bra Valborsmässo afton!
    Kram Tina!

    SvaraRadera
  3. Yes Yes Yes!!!!!!

    Det är ju himmelriket!!! Har precis tyckt så synd om dig på min blog!!! hihihiii Sååååå skönt att den är up and running!! Tihih!!
    Kram och gonatt vännen

    SvaraRadera
  4. "ud va goli"t att läsa ändå.
    (Va bara tvungen att skriva så, f`låt)Hoppas det håller för diggggg!!!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.