lördag 22 maj 2010

Gäst-DT Designat: header

Min header har ju legat ett tag i bloggen nu, men nu i veckan bloggades den hos Designat. Eftersom ajg har haft strul med datorn har jag inte kunnat blogga den själv här, men nu kommer äntligen beskrivningen av hur jag gjort.


Stommen är akvarellpapper 200 g fin gräng, 10x30 cm. Först clearembossade jag med "The birds", "Leather floral", och "Tree branch". Sen färgade jag in med många olika dynor: tattered rose, worn lipstick och fired brick - det röda, nedre högra hörnet. Högra övre hörnet: broken china, faded jeans, stormy sky och tumbled glass. Övre vänstra hörnet: shabby shutters, peeled paint och weathered wood. Nedre vänstra hörnet: Mustard seed, shabby shutter och peeled paint. I mitten lite scattered straw. På slutet drog jag lätt med black soot runt alla kanter.


Sen har jag stämplat på med nästan alla stämplarna i setet med de färger jag redan använt. "The crown" stämplade jag i black soot och embossade med clear pulver, klippte ut och monterade på distanskuddar. "Tattered wings" gjorde jag likadant med, färgade in dom med worn lipstick och monterade ovanpå film strip ribbon.


Beslagen är från grungeboard-set "Mixed minis", färgat in dom med black soot och lagt på crackle paint. I vänstra hörnet har jag färgat in en flourish från setet "Elements" med peeled paint, och lagt på glossy accent. Sen monterade jag ihop blommor och center kisses, båda från Prima, några blad och en säkerhetsnål ("Trinket pins") ovanpå flourishen. Stack ner en nyckel ("Word key") bakom som jag knutit lite vit tyll runt, och lite natursnöre. I andra hörnet har jag stämplat blommorna med "Writing" och färgat in dom med worn lipstick och fired brick, pärlorna i mitten kommer från kasserade halsband, några blad och allt monterat ovanpå mera vit tyll. Tog en "Loop brad" och knipsade av en bit av loopen, så att det som är kvar ser ut som två visare, och monterade fast en klocka ("Clock faces") instucken under blommorna.


Skrev ut små miniatyrbilder på mig själv, fixade en filmstrip i datorn som fotona passade i, och monterde dom runt mitten och ner på filmstripbandet. Bandet "Script" ihopknycklat som matta för bokstäverna "Linda", som är grungboard från "Mixed minis". Färgat in dom med fired brick, lackat med crackle paint, och sytt fast dom med natursnöre. Bokstäverna "Scrap" är utstansade med QK Rollerskate, highlightade med vit penna. I kronan fäste jag en kedja ("Swivel Clasps") med en liten hjärtcharm, hängde sen kedjan runt "L":et

Det var superkul att "leka Tim Holtz" och jag längtar redan till hösten när Camilla beställer hem nya, fräscha stämplar, så jag kan få leka lite till.

Pssst: Orkar inte skriva fler inlägg just nu, men det kommer mera under helgen. Såååå frustrerande: det räckte med att maken kom hem och hotade datorn, så fungerar den!!! Han hittar inget fel på den, och nu fungerar den felfritt! Jag vet ju att fuktskador kan uppträda så, men sååå typiskt att den varit helt cp-skadad veckan maken var borta med sin dator, och sen när maken kommer hem med fungerande dator, så funkar min felfritt! Grrrrr.....

3 kommentarer:

  1. Så vackert Linda . Skulle också vilja göra en egen personlig rubrik.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Super snygga header du gjort *nickar*

    Kram kram Gurkiss

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.