måndag 23 augusti 2010

Missade ett alster... nr 14.

Den uppmärksamme och mattekunnige märkte att det saknades ett julkort i förra inlägget. Eftersom utmaningarna på SS är per månad, så ska det ju vara åtta julkort i augusti (månad 8), men jag hade bara bloggat sju... Så här kommer det som glömdes bort!

Alster 14

Jag vek en remsa röd cardstock dubbelt och stansade ut med den största scallopcirkeln - fast lite innanför i ena sidan. På så vis blir det ett öppningsbart kort. Sen tog jag storleken mindre och stansade ut en vit scallopcirkel som matta. Stansade sen ut vintagebilden jag hittat på nätet med samma storlek på nestien men en enkel cirkel denna gången. Duttade med röd pearl maker runt om i alla bågar. Vintagebilden har fått lite rött glitterlim på kanterna. Monterade ihop en röd ros med en stor pärlhatt i silver, stack två rosknoppar bakom, och så ett par löv. Silverglitter på knoppar och ros, och sen en biljett från Mirabyll, lite knöligt ditsatt för att skapa dimension.

Alster 6, kortet min pappa fick i lördags när han fyllt 60 - ja han fyllde egentligen på fredagen, men han skulle ju ändå hit och fira sonen, så han fick det i handen när han kom hit - det glömde jag fota innan han åkte hem!! Jämmer och elände, det som blev sååå snyggt!! Nåja, jag får väl hoppas att vi åker ner snart, så jag kan fota det då. Alster 15, det är mitt DT-alster, och det bloggar jag här i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.