lördag 25 september 2010

Altheas julkortsutmaning

Ett nytt julkort, till Altheas julkortsutmaning. Denna veckan skulle man göra en speciell vikning, och det var faktiskt kul. Denna vikningen gjorde jag för några år sen till en väninna, men sen har den glömts bort. Så det var kul att göra den igen... Ville dock göra något extra, och direkt när jag såg utmaningen tänkte jag "skog". Nu blev väl inte detta så värst mycket skog, men det är ändå tre granar i olika storlekar.


Har vikt granarna av samma papper, Vivi Gade Design från förra året. Genom att välja mindre storlekar på fyrkanterna, har jag fått mindre granar också. Det var lite pilligt att vika den minsta granens topp, då den rutan bara är 1/2", men det gick. Har lagt snöpenna längst ut på alla granarna - en snöpenna är en vit penna med flytande färg, som när det är torrt, puffar upp sig när man värmer det med embossingfönen, så ser det ut som snö. Ovanpå snön har jag lagt glitterlim diamond. Några pärlmellandelar som toppstjärnor på de mindre granarna, och en snöflingecharm på den stora. Ett vackert, handgjort papper och vitt cardstock som matta, på den enkla kortsommen av kraftcardstock. Lite halvpärlor, vit och svart penna som doodling, så var det klart!

5 kommentarer:

  1. Det är hur snyggt som helst! Gillar renheten i färgerna och konceptet med tre granar i olika stl.

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Jättesnyggt julkort!Finurligt att göra 3 granar...det blev effektfullt...dina andra julkort är oxå superfina! Börjar bli dags att fundera på mina egna julkort för året...Ha en härlig helg! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev med tre granar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Rolig vikning och jättefint kort. Ha det så gott det går!

    SvaraRadera
  5. Kul att se att du utvecklade idén med flera granar. Gillar pappret du använt! Kram.

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.