onsdag 1 september 2010

Ännu fler alster...

Att hoppa på denna "100 alster innan nästa shopping"-utmaningen, är nog bland det bästa jag gjort tror jag!! Det går ju så mycket bättre än vad jag trodde, trodde ju jag skulle hålla på halvvägs in på nästa år, liksom... nu ser det ju ut som om jag är klar en bra bit innan jul!! Jag började den 15 augusti, idag är det den siste augusti, och jag har gjort 42 alster!! Det är ca 2,5 alster om dagen, med denna farten är jag klar i slutet av september! Men det tror jag inte håller... en av anledningarna att det gått så fort är ju Lucas inbjudningskort, där sprang det iväg 12 alster. Nu ska ju inte fler såna göras, så då tar det nog lite längre tid. Men innan jul, det borde jag klara med marginal!

Här kommer nu två stycken födelsedagskort, det första till min väninna Kerstin, som fyller år idag! Grattis, vännen!

Alster 41

Det blev distressrutor, och jag har liftat min väninna Nina när jag gjorde det. Mitt i kortet finns en negativ distressruta! Detta var jätteskoj, så det kommer jag att göra fler gånger, tack för idén, Nina! Har distressat med grönt, gult och blått, stämplat min nya stämpel Grattis från Tingura med svart. Sen distressat små och en stor ros och monterat på. Doodlade svarta streck runt kortet, coh så gröna blingstenar i hörnen. Nu har jag lite dålig koll på vilken färg Kerstin är, har funderat och funderat, men kan inte komma på det. Så jag får bara hoppas att hon inte hatar grönt! ;-)

Nästa kort är till min mormor, och jag brukar oftast göra marininspirerade kort till henne. Dock har jag tröttnat lite på att alltid göra samma tema, så det fick bli annorlunda denna gången.

Alster 42

En beige stomme av cardstock som ser ut som läder, med rundade hörn. En kakservett som matta åt stämpelmotiven, som är två stycken hÄnglar, som jag maskat ihop. Färglagt dom i sepiafärger, och bara låtit hjärtanen ha annan färg. Monterade ihop ett läckert blomhörn, med den underbara rosen från Kort & Godt i mitten. Halvpärlor i hörnen i vacker brun färg. Detta kortet gjorde jag efter augustiskissen inne på SS.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul!!! Min fröken har liftat MIG!
    Det är stooooort!
    Du har så klart lyckats jättebra dessutom.
    Klart Kerstin blir glad vare sig hon är grön eller inte :-)

    Massa lycka till med mormorkortet- både i tävlingen och i "verkligheten" ;-)

    SvaraRadera
  2. vad duktig och kreativ du är! Själv är jag nog klar till hösten 2012! (med lite tur)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.