fredag 10 december 2010

Avslöjande nummer 2!!

Dom av er som följer Designats blogg vet redan om det..... att jag gästar i bloggen nu i december!! Superkul att få förtroendet, det är verkligen roligt att jobba tillsammans med Camilla.



Gjorde bland annat denna väskan.

Men jag har gjort så mycket mer än det, och fler hemligheter ligger på lut! Ikväll ska jag dock bara bjuda på bilderna från våra kalendrar, då klockan är mycket och vi är väääldigt trötta och borde ha lagt oss för länge sen...

Dag 6: Lucas till vänster, ett litet kommunikationstorn eller liknande. Sedan Leias, en kloss och en blomma. Jag fick idag en julstrumpa med marsmallows i Julswappen med det sedvanliga citatkortet, och från SS-kalendern en bunt med rosor.

Dag 7: Min längst till vänster, i Julswappen fick jag ett supersött stativ, som jag kan ha mina citatkort i. SS-kalendern innehöll lite smått och gott, en del åkte ner i Leias korg då det inte passade min stil. Hon blev ju så klart jätteglad. Leia fick idag en "mormor" som hon sade, en medelålders legotant! Lucas bygge längst till höger, som ser lite mysko ut.

Dag 8+9: Lucas bygge först, ska det bli en lastbil, tro? Längst fram i bild syns klapparna för SS-kalendern, en blomma och två metallpynt från Tim Holtz ena dagen, och en påse med blandade små dekorationer andra dagen. Från Julswappen fick jag ett par underbara goa vantar, tack snälla tomten!!! Igår fick jag de söta pepparkaksbaksdekorationerna - men tyvärr inget citatkort?! Det saknades ska du veta, min tomte... har vant mig och uppskattar dina små hälsningar mycket! Leias kalender syns längst bak i bild, men en påse saknas. Igår fick hon en platt, avlång legobit och en svart katt, och de missade jag att ta med på fotot.

Dag 10 - idag: Min klapp från Julswappen längst till vänster - två tygstycken som ska sys ihop till en julstrumpa som dekoration. Det är i alla fall en framsida och en baksida. Fick dock idéen av goa väninnan Nina att sy på lakansväv på baksidorna, då skulle jag få två julstrumpor. Ingen dum idé, vi får se hur jag gör. Sen syns min julklapp från SS, även det en swapp där det lottades ut hemliga tomtar. En julklapp man öppnar på julafton, och först då avslöjar man sig. Himla kul idé, och nu har alltså min klapp kommit. Jag skickade förra veckan, och jag vet att den kommit fram. Nedanför klappen ligger dagens skörd i SS-kalender, påskliljor tror jag att det ska vara. Fina. Sen Leias kalender, idag låg det en hylla i påsen - vi får se om det klarnar lite i morgon vad den ska vara till. Lucas bygge, som långsamt, långsamt går framåt, med i genomsnitt 22 bitar per dag.

Nu ser jag fram emot morgondagen... lördag är lika med sovmorgon för mig, då går maken upp med dottern när hon vaknar. I gengäld får han sovmorgon på söndagar... Så först sovmorgon i morgon, sen paketöppning, sen julshopping och julbak. Mysigt!

Ha det gott allesammans, och stort tack för de kommentarer ni lämnar!!! De värmer så gott ska ni veta!

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha....skrattade gott åt din kommentar:) Och mallen lär du få vänta på för det var inte det lättaste att knåpa ihop den lyktstolpen, skam den som ger sig. Den höll på att hamna i papperskorgen flera ggr:)

    Grattis till gästandet hos Designat och DT-uppdraget hos Månadens utmaning, kul!
    Du ligger säkert och sover sött medans jag skriver detta. Ha en bra söndag.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Vilken superläcker vikning och väska! Ha en trevlig 3e advent!! Kram, Lena

    SvaraRadera
  3. Wow vilken häftig väska!!
    Grattis till dina uppdrag, ska bli kul och följa vad du ska hitta på att göra :)

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fin väskan blev!

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken fin väska! Den vikningen har jag inte sett tidigare. Vill också tacka för julklappen, jag blev så otroligt glad för den. Tusen tack!
    Önskar dig ett gott nytt år!!!!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.