fredag 3 december 2010

Cards of Maria's adventskalender - dag 3 & kalender på SS

Idag kombinerar jag kalenderutmaningen på Cards of Maria - ska kunna hängas i granen, och ska vara jämt delbart med 3 - med SS's lucka som var turkos ska dominera idag.


Jag valde att göra en tetrapack med en liten julklapp i = 3 kanter (uppåt i alla fall). Embossade vitt cardstock i en TH-folder, monterade ihop med Wondertape och körde kanterna i min paper crimper. Drog i tre olika band, knöt om det med ett band, och monterade två bandrosetter på var sida om hålet = 6 olika banddelar.


Monterade på 4 st turkos kallor, 7 st gypsophilas och en ros = 12 blommor. Monterade sen på 12 st halvpärlor. De turkos blommorna, halvpärlorna och rosetterna kom ju i mitt kalenderpaket i morse, helt suveränt!! Vilken timing, man kan ju undra om dagens tomte på SS även har varit med och bestämt utmaningsluckan för idag.

1 kommentar:

  1. Hej! Super snyggt !! Jag är ny på det här med utmaningar och så så jag undrar är det okej att använda ett alster till flera olika tävlingar ?
    Kram

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.