fredag 3 december 2010

Beställning & adventskalendrar

Här kommer först gårdagens fynd i adventskalendrarna. Först till vänster är sonens legosats, som sakta, sakta blir större, lite mer för varje dag. Sen är det dotterns duplokalender, hon fick den gula lådan igår. Sen då mina kalendrar. I kalendern på SS fick jag det gråröda julbandet, jättefint!! Det sitter ihop med en stor vacker nål, så den kommer också bra till användning. I Julswappen fick jag ett citatkort - kommer jag månne att ha 24 stycken när vi väl är på julafton tro? - och en påse med röda nyckelpigor i trä. Tack tack, min hemliga tomte! Jag har ju haft en idé ett tag vem som är min tomte, men igår började jag faktiskt tvivla. Vi får väl se om jag får nån ny aning längre fram.


Jag hade även turen att få en beställning på 10 stycken julkort när jag besökte min naprapat senast. Han och min massös blir alltid så glada när de får julkort, detta är mitt tredje år som patient  u, och man kan se min utveckling mycket tydligt på julkorten de får! Men dessa ska alltså levereras till naprapaten, hoppas han blir nöjd med om.


Hrm, det blev visst lite massproduktion över det hela! Men jag ville att de skulle vara ganska lika allesammans, så det skulle se enhetligt och snyggt ut när jag levererade dom. Vit kortstomme, rött Inkido julpapper, Magnolia-stämplar ihopmaskade med julgran från Prickiform, spets och naturnöre, och egenhändigt gjorda nålar. En liten julskylt har jag satt dit med, minns inte tillverkare på den stämpeln. Alla pappersbitar har röda mattor, som bara är snäppet större än det övre lagret, så man kan bara skönja den röda kanten bakom, för att få lite höjd i kortet. Flickan som håller en tag i knäet, har jag stämplat med en pytteliten jultext, som jag fick som bonus när jag beställde nånstans ifrån.


Nästa fem går i blått, blå och vit kortstomme har använts, blått Inkido julpapper, men även ett annat julpapper som jag inte minns tillverkare på. Annars lika tillvägagångssätt som ovan, fast med blåa stenar i nålarna istället för vita.


Dagens kalenderfynd, först flickans till vänster, det blev en postlåda av den gula lådan från igår och luckan som kom i påsen idag. Sen mina kalenderar, blocket och citatblocket från Julswappen, helt super eftersom jag är grymt glömsk och skriver kom-ihåg-lappar hela tiden. Jag skulle bara behöva kom-ihåg-lappar som talar om för mig att läsa mina kom-ihåg-lappar med!! Sen fick jag turkos blommor, pärlor och rosetter från kalendern på SS, vilket visade sig vara mycket passande just idag (se inlägget här nedanför). Sist sonens kalender, den gråa plattan från igår har fått en bom, och sonen har starka misstankar om vad detta är för sats.

1 kommentar:

  1. Så många fina julkort. Härligt när inspirationen flödar.
    Rolig ide med julkalendern. Men du gjorde ju likandant förra julen så det klart, varför inte köra en repris på ett vinnande koncept?
    /Maria

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.