fredag 25 mars 2011

Alster till Mollys kitutmaning

LO:n som man skulle lifta.

Denna månaden skulle man lifta en LO i Mollybloggen. Jag började med att göra ett kondoleanskort.


Jag spegelvände LO:n, blomgruppen i högra hörnet lade jag i vänstra hörnet istället. Titeln hoppade jag över. Ett kyrkfönster köptes in speciellt för detta tillfället, men det är ju mycket användbart. Denna gången har jag färglagt motivet med copic ciaos på 4CC-papper. Bandet på LO:n liftade jag som kantstansad pappersremsa. Blomgruppen till vänster ovanför fotot på LO:n fick bli en fjäril till höger på mitt kort. Men eftersom detta blev ett ganska dystert bidrag, så gjorde jag en LO också...


En LO i letter sixe, 8,5"x11". Vitt cs, distressat med antique linen och old paper, och en svart doodlad ram runt. Rivet mönsterpapper som matta under fotot, distressat med samma färger. Klippte ut fågel och blomgrupper ur ett annat mönsterpapper, distressade kanterna för att de inte skulle lysa vita. Den stämplade tagen som var med i kitet, figurklippte jag istället, och färglade med distresser. En Tim Holtz-stansad fågel i krympplast, målad med vit akrylfärg, sitter utanför buren. En mycket vacker spets under fotot, ett stämplat collage med Magnolias maskros och Pysseldags text, revs sen pappret och färgade in med distresser. Ett något gladare bidrag eller hur? Ett foto från vår bröllopsdag, 23 maj 1998, sju månader gången i graviditeten med sonen.

3 kommentarer:

  1. Underbara alster Linda! Kondoleanskortet är så vackert och passande och Lo...... Godomlig! Tänker på dig massor varma kramar Lina

    SvaraRadera
  2. Så fina!!! Både kortet och layouten. =)

    SvaraRadera
  3. Ja, det var 2 olika alster. Båda vackra på sitt sätt!
    Önskar dig en bra dag!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.