onsdag 30 mars 2011

Montera stämplar med EZ-mount

Jag har fotat de olika stegen när jag monterar stämplar, håll till godo!

Tutorial EZ-mount

Jag sparar alltid alla småbitar som blir över när jag monterar, man vet aldrig när de kan komma till användning. Som nu, när jag fick två, små, söta stämplar som bonus vid en beställning från Stämpelkällan.

Hittade två bitar som passade perfekt!

Först drar jag av det textade pappret, och trycker fast stämplarna i klistret. Sen tar jag av baksidepappret med, enklare att klippa igenom enbart gummi och mount.

Sen drar jag med saxen över stämpelrengöringen, på båda sidor om skären.

Klipper tätt intill...

... drar saxen över stämpelrengöringen så fort den blir det minsta klibbig.

Sådär! Monterade och klara, och min sax är hur ren och fin som helst, utan starka rengöringsprodukter!

Och provstämplade! Jag som annars inte gör påskkort, kanske blir det några med dessa godingarna i år?!

4 kommentarer:

  1. Men ååå... stämpelrengöringen!!? Ska testas direkt! Min sax ser hemsk ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra tips med stempelrengöringen! :)
    Bra steg-för-steg förklaring. Jag har själv testat detta, och det är en klibbig syssla.. ;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Detta var ett bra tips! Jag läste för länge sen att man skulle smörja in saxen med lite diskmedel så att det skulle gå lättare men det blir ju bara en massa kladd både på stämpeln och fingrarna så detta ska jag testa istället. Tack för tipset! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset...det är ju så enormt drygt att montera många stämplar eftersom saxen blir så fruktansvärt svår att klippa med tillslut. Detta ska prövas :-)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.