söndag 13 mars 2011

Altrade smycken

Ja, jag skulle ju inte villa säga att jag har pärlat smycken, utan snarare altrat smycken... jag har nämligen använt scrapmaterial och smyckesmaterial tillsammans. Bor ni i Linköping med omnejd kan ni komma in till designat och få titta och känna på smyckena irl - denna helgen enbart!


Klockan, den har redan fått sig en make-over... Tyckte att det blev för mörkt med det brunsvarta organzabandet, så jag bytte ut det mot beige seamless ribbon - ny bild kommer senare.


Halsbandet, gjort med seamless ribbon, spets, kedjor och berlocken som jag visade tidigare i bloggen.


Armbandet, vitt organzaband, två olika kedjor, berlocker, berlocker och ter berlocker. Kolla in den söta flaskan, den finns att köpa hos designat. Jag har fyllt den med små sötvattenspärlor.


Till sist örhängena, riktigt vackra tycker jag. Örkrokar, mellandelar från ett tidigare slaktat halsband, sötvattenpärlor uppträdda på öglepinnar och underbara, tunga hjärtan.

Det var riktigt roligt, fler smycken blir det nog. Finns intresse, så kommer jag också att skapa smycken för småskalig försäljning hos Camilla på designat, dock inte i webshopen utan enbart i den fysiska butiken.

1 kommentar:

  1. Jo jag såg ju lite av det du hade på dig, men fick aldrig chansen att kolla närmre på det. Men det var fint.

    Kram Marina

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.