söndag 3 april 2011

Nya kort till Födelsedags-Kedjan

Två tjejer till har fyllt år i Kort-Kedjan, som jag organiserat. Vi är ett gäng tjejer som har gått ihop och lovat att skicka kort till varandra när vi fyller år. 17 stycken är vi, det är himla festligt att fylla år då, när 16 st handgjorda kort trillar ner i brevlådan! Om du också vill vara med, så får du hojta till framåt november, då jag samlar ihop ett nytt gäng.

Först ut denna gången var Mia.

En distressdyna i blå-lila och orange färger, stämplade kortet fullt med stjärnor. Klippte sen ut stjärnor i tjockare papp och färgade in med orange distresser. Doodlade svarta streck runt kanten på stjärnorna, och stämplade en text i den största stjärnan: "Live well, Laugh often, Love much". De utklippta stjärnorna monterade jag på distanskuddar i olika höjd, så att det blev lite 3d-effekt på kortet. Knöt ett härligt orange-vit prickigt band runt kortet.

Sen var det Gunilla's tur.

Denna distressrutan gjorde jag när jag höll en Make'n'Take på designats invigning. Gröna distresser och olika collagestämplar. Rev ett mönsterpapper med noter på och monterade under, distressat i kantera förstås. En handgjord blomma jag fått av en vän med vita rosenknoppar och dekorationsbär. Stämplade en skylt med Vildas nya textstämpel och monterade på.

Två enkla kort som går relativt fort att göra, men som ser så effektfulla ut! Det är himla kul med distressrutor, jag gör det alldeles för sällan. Får nog bli fler såna kort framöver. Trevlig söndag!

12 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag ser verkligen fram emot min födelsedag i november, hoppas bara att alla orkar hålla ut...
    Korten med distressrutor är så fina, jag blev riktigt inspirerad så ikväll måste jag sätta mig och prova på det.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idè! :)
    Jättefina kort också!
    Det gröna/beiga var riktigt läckert..

    SvaraRadera
  3. Båda korten är enastående på sitt sätt. Ditt skapande är godis för ögonen kram på dig vännen

    SvaraRadera
  4. Hej Linda.
    Väldigt snygga kort du gjort. Gillar att du lekt med distresserna. Så fint.
    Jag har gjort en väska efter din tut och jag har länkat tillbaks till dig.
    Kram
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Hej min vän! Har inte hört av dig på ett tag, men det verkar som du mår ganska okej. Tur det iaf! =)

    Jag har det som vanligt, trött & ont som tusan idag efter några tungar nätter. Men jag försöker ändå ta mig en liten bloggrunda...ska ta en paus nu..

    Kika gärna förbi, har lagt upp nya steampunk tavlor om du vill se? =)


    Ha det bäst, kramar Ulrica

    SvaraRadera
  6. Vilken kul idé.
    Fina kort du har gjort.
    Kram/Helena

    SvaraRadera
  7. vilka fina kort!! va kul det skulle vara om det damp ner en massa hemmagjorda kort i brevlådan!!

    du frågade efter en tut, jag har en sedan gammal på mitt drakalbum där jag visar allt från början: http://pysselterapiochlivsgladje.blogspot.com/2011/02/tutorial-pa-drakalbumet.html
    ska se om jag kan lägga ut ngn ny snart.

    SvaraRadera
  8. Det nedre kortet föll jag för! Så vackert!

    SvaraRadera
  9. Vilken skatt att få så vackra kort till sin födelsedag. Förstår att ni tycker det är roligt! Vad härligt vårfint kort du gjort till Mia!

    KRAM från Eva

    SvaraRadera
  10. Hejsan !! Jovisst delar jag med mig av tuppmönstret, eller rättare sagt gör Maria det. Hon har lagt ut beskrivningen på sin blogg och här kommer den. Glad påsk önskar Eva

    http://santsomgormigglad.blogspot.com/2011/04/monster-till-den-virkade-honan.html
    kan du inte klicka fram den så titta i min blogglista "Sånt som gör mig glad".

    SvaraRadera
  11. Jättesnygga kort!

    Jag vill önska dig en riktigt go och Glad Påsk!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.