fredag 15 juli 2011

Bröllopskort till jubiléer

Min väninna och DT-mamma och hennes man firade 10-årig bröllopsdag i torsdags, så klart ville jag göra ett kort till dom. Det var mycket svårt, jag hade ju dessutom en mycket kort deadline innan kortet skulle överlämnas, för att inte tala om vilket enormt hinder ryggen utgjorde. Men jag blev nöjd, från början och till slut blev mitt kort exakt så som jag hade tänkt mig det.


Nyfiken på hur jag gjorde? Gå in här och se efter, där kan ni också se fler bilder på kortet. Stämpeln jag använde är så klart en stämpel från Pysseldags, här hittar ni den.

Det har kommit några frågor om min digistämpel, hur man gör. Jag har ritat upp så som jag vill att stämpeln ska vara, scannar in den och redigerar den i ett bildhanteringsprogram - där tar jag bort allt "skräp" runt omkring som blir när man tecknar. Sen vektoriseras den, och läggs in i webshopen. Vissa digistämplar som säljer mycket/blir mycket efterfrågade kommer att bli gummistämplar längre fram.

Man skriver enkelt ut den hemma på sin skrivare. Bläckstråleutskrifter funkar bra om man målar med alkoholbaserade pennor, såsom ProMarker och Copic Ciao, då skriver jag ut på 4CC. Vill man måla med vattenbaserade färger måste man skriva ut på laserskrivare, och då helst på akvarellpapper - då får man bäst resultat. När du köper en digistämpel får du skriva ut den hur många gånger som helst, och i vilken storlek som helst. Däremot ska du inte dela med dig av den till vänner och bekanta, utan då ge dom länken till shopen där du handlat den istället.

Shopen där min digistämpel säljs är inte min, utan den tillhör Pysseldags och Patricia Hagholm. Jag har bara ritat stämpeln och gett henne den för försäljning. Jag kommer att fortsätta rita stämplar, men det blir mest journalingstämplar då jag inte är så bra på att teckna. Det är bara det att det dröjer lite innan mina stämplar når shopen eftersom jag har svårt att orka med rengöringen - om ni visste vad krävande det är!! Det går åt många, många timmar åt det! Men förhoppningsvis så kommer det flera i shopen snart. Vet du vad? Man får gärna önska motiv med, bara att maila till info@pysseldags.se

5 kommentarer:

  1. ♥♥♥
    Så otroligt vackert, Linda!
    Var inne på andra bloggen och glutta. Det är så vackert gjort. Gillar dom lugna fina färgerna också.

    Önskar dig en fin helg

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort..gillar hur du fått till alla detaljer. Ha en bra dag Kramiz Tina

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket snyggt kort du gjort...och allt annat du gjort. Kan inte förstå var du får alla smarta och läckra ideér från??

    Hoppas att du har en skön sommar!

    SvaraRadera
  4. Hej på dig Linda:)
    Å vad det var länge sen jag var här men samtidigt så fick jag njuta av "mycket" snygga alster:) Du gör så mycket fint med en massa detaljer och det är så valarbetat:) En ren njutning för ögat att titta in:)

    Detta kort du visar här är mycket vackert riktigt underbart:) Gillar färgerna och allt du har fått med:)

    Önskar dig en fortsatt jättetrevlig sommar och ha det
    jättebra:)

    Kramar från Lilla Pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart vackert kort! Här i din blogg finns det ju hur mycket vackert som helst att inspireras av!!!
    Måste bara få fråga vart den ursnygga fågelburen kommer ifrån?? är det en stans eller?
    Kram ztina

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.