måndag 1 augusti 2011

Bild-Dagboken, maj & juni


Maj månads LO blev skapad av en gammal kjol jag inte längre kunde ha. Och nej, den hade inte blivit för liten, utan för stor!! De svarta detaljerna står för sorgen som månaden avslutades med, när min kära morfar gick bort.


Juni månad, det som dominerade var ju morfars begravning. Men livet går vidare.....


...därför har jag plats för de andra korten som representerar juni på tagen bakom fotot. "Låt sorgen ta plats Sorgen skänker plats åt livet" Ett helt eget citat, som jag kom på själv när jag satt och jobbade med LO:n. Min egen journalingstämpel, utskriven, distressad och stämplad, har gett plats åt titeln.

Ligger lite efter med juli månads Månads-LO som vi har döpt om det till på Pysseldags. Den kommer så småningom...

2 kommentarer:

  1. Jättefina och stämningsfulla LO's! Jag beklagar att din morfar gått bort! Ditt egna citat är både vackert och tänkvärt! Man ska låta sorgen ha sin gång.

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.