onsdag 6 juli 2011

Födelsedagskort

Idag bjuder jag på födelsedagskort. Lite olika stilar och papper, jag har en ganska stor bredd när jag scrappar. Sitter inte fast i en och samma stil hela tiden, utan gillar det mesta. Likadant med papper... Förr köpte jag papper jag tyckte om, nu har jag hittat tjusningen med att köpa hela serier. Helst hela serier där man får med dekorationer som passar, men pappersserier är heller inte att förakta. Att ha en hel hög papper som alla matchar varandra, det är lättscrappat det!!


Som denna serien från Crate Paper - "Portrait Collection", där jag köpte dels hela pappersserien men också de flesta av dekorationerna.


Ett ihopplockat kort, med olika papper och dekorationer. Detta gick till en kär vän, från början en tågkompis till gubben, men hela familjen uppskattar hans sällskap. Så klart ska kortet gå i tågets tecken på nåt vis, och denna gången blev det ett gammalt ånglok som fick pryda kortet. Tillsammans med vimpel i trä och bokstavsstickers har jag skrivit grattis, monterat ihop en köpt blomma med utstansade grenar. Distressat kanterna ordentligt.


Baksidan, med min underbart snygga bakgrundstämpel som bästa Ciza på Pysseldags gjort. Hon designer själv sina stämplar, så även denna, och har många fina textstämplar. Kika in i shopen och lägg din order redan idag.


Två snabba kort till två tjejer i KortSwappen, lika men ändå olika. Papprena är vända åt olika håll, på den ena är en rund kakserviett utklippt från en Primaförpackning och på det andra en riktig kakserviett. Sen har jag delat på en stor blingswirl och fördelat den över de båda korten. Till sist ett dubbelt band med rosett.

1 kommentar:

  1. Vilka jättesnygga kort du har gjort!

    Ha en underbar sommar!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.