tisdag 5 juli 2011

Bara för att...

För en tid sen var Scrap-Perra i stan, och jag passade ju så klart på att handla lite... Bland annat såg jag denna stämpeln och bästa vännen Ciza sade att det såg ju ut som hon och jag. Och ja, det gjorde det ju. För er som inte är invigda, så har jag adopterat Ciza som min lillasyster. Enkelt ju, jag är ju ändå storasyster och äldre än Ciza, hon har ingen syster - klart!!


Så ett gulligt kort till min lillasyster med motivet fick det ju bli då. Det allra bästa var ju att hon hade missat att jag köpt just den stämpeln, så hon blev dubbelt överraskad när hon fick kortet. Sånt blir jag glad av!!! Jag har använt två olika papper från mitt Nook-kit, tårtpapper, motivet som är stämplat på 4CC-papper och färglagt med copic ciaos. Texten följde med stämpel, staketet som jag maskat in två gånger bakom flickorna är från Bildmålarna, och så bokstavsstickers i nederkanten som också kom från Nook-kitet "I love you".


Ett snabbt alter, bra att ha till hands i handväskan, eller smidig akutpresent till festvärdinnan, tonåringen osv... jag har klätt tjockare kartong med cardstock och mönsterpapper, gjort en slejf som stänger med magneter och bundit ihop detta med BIA:n.


Så här ser det ut inuti, ett stort notisblock och ett mindre. En penna har också fått sig en egen lats, gissa om jag brukar ta en penna eller två varje gång jag är på det lända möbelvaruhuset? Tack och lov är det många stora affärer som har dessa blyertspennor nu, så nu kan jag handla på fler ställen. ; ) Den ofina reklamen har jag dolt genom att klä in pennan i en remsa av mönsterpappret.


Så här ser det ut när man har skrivit sig några notislappar... Då kan man fästa dom på insidan av locket, så har man ändå plats att skriva nya lappar.

Ha det gott!!

3 kommentarer:

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.