fredag 9 september 2011

Manligt födelsedagskort

Det pratas ofta om att det är så svårt att göra manliga kort, för de man gör i vanliga fall är så pullinuttiga, eller så är de fulla med blommor. Men scrappar man gärna i steampunk-stil som jag gör, då är det inte svårt.


Jag gjorde detta som DT-alster till Pysseldags, de läckra kugghjulen kommer därifrån och de är überläckra att jobba med. Här har jag färgat in dom med svart och guld stämepldyna. Klippt olika bitar Tim Holtz papper och monterat på olika höjd.


Insidan med samma tema, även här har jag klippt ut olika pappersdelar. Eftersom kortet var till min lillebror och han fyllde år på en fredag i år, så lät jag fredagens ruta ligga överst.


Och så klart... inget DT-alster, eller alster överhuvudtaget förstås, utan min fina "Handgjort av-" som min bästa Ciza på Pysseldags har gjort åt mig. Visst är det fin?! No vet väl att man kan beställa handgjorda stämplar av henne?!

Ha det gott mina vänner, och trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hur snyggt och läckert som helst, gillas!!!
    Trevlig Helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow detta var läckert!
    Ha det gott...

    SvaraRadera
  3. supersnyggt... jag gillar hur kugghjulen sticker fram

    SvaraRadera
  4. Ett tufft kort och manligt...jättehäftigt...
    Kram Plingan

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.