torsdag 26 april 2012

Bild-Dagboken november

Här kommer så en rykande färsk, näst sista månads-LO! Jag ser ljuset i tunneln, och det är inte tåget, hehe. (För er som inte vet, så håller maken min på med modelljärnväg, så han och hans tågkompis är in och  kikar här emellanåt. Kunde inte låta bli att skämta lite.)

Kriteriet för november fick bli distresser. Här har jag rivit av "flikarna" ett A5 altarkort i handgjort papper. Sen embossade jag den läckra tegelväggen från Gummiapan med vitt pulver. Distressade därefter med Wild Honey, Pumice Stone och Black Soot. Foto skar jag isär och mattade med grått cardstock. Alltsammans på en stomme av svart cardstock, ville ha denna så mörk det bara gick med den distressade ytan som "ljuspunkt" i LO:n. Sen monterade jag ihop några vita och röda pappersblommor med gulröda löv. Blommittarna är trasiga örhängen, så det är lyxigt värre. Journalingen står på en stor tag som jag stuckit bakom den distressade bakgrunden, man ser den kika upp med sitt vita band. November var mycket mörk för mig, och jag gjorde allt för att skingra mörkret, inklusive att tända mycket, mycket ljus. Därför får dessa ljusarrangemang representera min november 2011.

Hoppas ni kikar in i morgon igen, då kommer äntligen den sista månads-LO:n för 2011. Glöm inte att delta i min candy med, klicka på bilden längst upp i högerspalten för att läsa mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.