onsdag 30 maj 2012

Det är kul att Buzza!

Jag är en Buzzador - det innebär att jag får prova nya varor och produkter för att sen rapportera mina åsikter om det jag provat. Ibland får jag varuprover att dela ut till familj, vänner och bekanta, men denna gången kan jag inte dela ut något varuprov - jag fick Buzza nya Seat Ibiza!

Igår åkte vi och hämtade lånebilen och pga tidsbrist fick vi låna hem den över natten, och trots att detta är en småbil kom jag faktiskt in i bilen ganska så lätt. I alla fall på förarsidan.... värre var det när jag skulle in på passagerarplatsen. Det var fem år sen jag körde en bil med manuell växellåda, men det var inga problem - det sitter väl i ryggmärgen antar jag. Så kul det var att köra en liten, pigg bil!! Men lite klurigt, man har ju liksom superkoll på var man har sakerna i sin egen bil, här fick man leta lite.
Bilen vi lånade hade verkligen "glimten i ögat". ; )

För att vara en småbil var sittkomforten fram förvånansvärt bra, men bak kunde man inte ens stava till komfort..... Barnen satt ju bak när vi provkörde igår, när vi kom hem satte vi oss bak, maken och jag. JAG fick fläka ihop mig, vad tror ni maken fick göra?!?! Det gick, men det skulle inte funka på långresor, enbart korta resor i stan. Barnen tyckte det var kul att prova ny bil, särskilt Leia - eftersom den var så liten i baksätet fanns det inte en chans att vi skulle få in bilbarnstolen, så vi hade bara bilkudde med till henne. Det var ju så klart jättekul, så nu blir det nog tjat ett tag, om att få sitta på kudde i vår bil med.

Seaten hade en mycket kul energispargrej - när bilen var varmkörd och vi stannade, lade i friläge men lämnade motorn på (vi skulle bara byta förare) så lade motorn av. Trodde vi..... men det var alltså så det skulle vara, så står man vid ett rödljus till exempel och lägger i friläge, så stänger den av motorn, men så fort man trycker ner kopplingen och lägger i en växel så går motorn igång igen! Vi blev grundlurade, kan jag ju säga... ; )

Och sååå många kul finesser och lullull man kunde köpa till.... ojojoj, nu suger det i bilbytartarmen. Men inte ens med deras stora MPV skulle funka för oss tror jag, bagageluckan var alldeles för låg för att rullen ska gå in. Men jag kan tänka mig att maken har en rätt intressant upplevelse framför sig, när man lämnar tillbaka minimibilen idag på förmiddagen och sen sätter sig i vår stoooora "Kajza" - liiiiten storleksskillnad mellan bilarna!

Vill du också bli en Buzzador? Klicka här för att läsa mer och registrera dig, så syns det att det är jag som bjudit in dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.