onsdag 13 juni 2012

Maskat födelsedagskort

Vår granne fyllde år för ett tag sen, och då ville jag ge ett födelsedagskort. Jag hade precis fått lägga vantarna på det nya Magnolia-kitet, så det blev ett maskat Magnoliakort till henne.

Stomme av bling-cardstock, som sen är mattat med två olika mönsterpapper. Distressade kanterna på mönsterpappren, och stämplade med en hörnstämpel i varsitt motstående hörn, en adressatstämpel tittar fram här och där, likaså frankeringsdelen av en julpoststämpel. Sedan skar jag till mitt maskade motiv och anpassade mattan av mönsterpapper så att den bara precis är lite större än motivet. Detta är sen monterat på distanstejp, för att få lite mera djup i kortet. Utstansade dekorationer i cardstock och mönsterpapper som jag distressat och monterat ihop med en pärlbrad.


Insidan på kortet höll jag enkel, men med enkla medel ser den ändå arbetad ut. Stämplat med hörnstämpeln igen och sen ritat en ram mellan stämplarna med en fin, brun penna. Stansade ut en etikettbakgrund i mönsterpapper som matchar framsidan och sen själva etiketten i vit, slät cardstock, distressade kanterna. Stämplade sen med en Grattisstämpel och Önskarstämpel. Stämplarna hittar ni hos Pysseldags.

2 kommentarer:

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.