lördag 28 juli 2012

En kväll - en utmaning

Idag hakade jag på utmaningen i En kväll - en utmaning på Facebook igen. Denna gången var det OS-tema, 5 cirklar skulle vara med på alstret samt gott om "white space".

Jag altrade en tom burk som det varit Fenuril-salva i. Först klädde jag in den med kraftpapper, sen brun cardstock och sen tunt mönsterpapper som ser ut som en tidning, alla lager distressade med Gathered twigs. Valde sen ett stämpelmotiv på akvarellpapper som jag hade uppstämplat sen innan, färglade det i bruna nyanser med Distress Markers. Stansade ut motivet med en cirkel-nestie men för att den inte skulle räknas som en cirkel monterade jag på brun scallop-spets runt om. Grodan lade jag glossy accent på, guldigt glitterlim på blommorna i håret och blommorna längst ner på motivet, samt på grodans krona. Lade sen glitterlim frosted lace på vingarna, men det syns tyvärr inte alls på fotot. Mina 5 cirklar består av de genomskinliga duttarna jag monterat runt motivet.

En maffig blomgrupp på locket av burken, glitterlim på blomkanterna. Blommorna och bladen är distressade med Gathered twigs.

Här syns motivet lite bättre... har lagt lite highlight med vit penna på klänningen och håret. Har också lagt lite glitterlim på de små prickarna runt om motivet.

En sidobild, för att se dels den "White space" som jag har runt om burken, dels för att se de genomskinliga duttarna bättre. Rolig utmaning!

1 kommentar:

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.