fredag 30 november 2012

Äntligen uppdatering!

Att det ska vara så svårt att uppdatera i sin egen blogg?! Om jag ändå skriver inlägg till Pysseldags, kan jag väl skriva här med?! Men nej, det går trögt..... Det var länge sen jag visade ett alster här inne, skärpning på mig!! ;-)


Ett bröllopskort skapat med digitala stämplar, till våra kära vänner på deras dag. Skrev ut stämpeln på skisspapper (tror jag det var, i alla fall), stansade ut med en spellbinder nestabilitie och medan motivet låg kvar i stansen så distressade jag runt kanterna. Målade sen i med lite rött i brudbuketten och i blomman i håret på bruden, för att väga över det svarta. Stomme i 6"x6", mönsterpapper, ostduk och gammalt bokpapper, allt distressat i kanterna. Motivet monterat med distanstejp, och så en härlig blombukett. Monterade guldiga halvpärlor på varje rundel runt det utstansade motivet.

Går faktiskt utmärkt att använda digitala stämplar även till insidan av kortet. Snirkliga hörn och en vacker hand-stämpel skrevs ut på skisspapper, målade i hörnen med rött, skar till pappret lagom och skrev sen hälsningen. Den blev visst lite sned, men det gör väl inget - ska ju synas att det är handgjort/handskrivet, eller hur?! ;-)

Baksidan, med hand-stämpeln utskriven på skisspapper igen, stämplat min handgjort av-stämpel och stansat ut med samma mönster men mindre storlek, och lite gammalt, gulnat bokpapper under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.