lördag 1 december 2012

You're my kind of cool

Ibland sitter man där med papper som är snygga, men när man väl ska göra något med dom, så får man inte ur sig nånting!! Så papprena hamnar längst bak i pappersförvaringen....... där ligger de och samlar damm bara. Så rätt vad det är, så faller allt på plats! 

Vit kortstomme och mönsterpapper, bara 2/16" mindre, med en matta av vit cs och mönsterpapper, igen bara 2/16" mindre än mattan. Genom att skapa ytterst lite större mattor i cs får man ett helt annat ljup i kortet. Sen färgade jag in en stor bakgrundsstämpel (som ser ut som en graffitivägg) slarvigt, stämplade av lite först på ett papper vid sidan av och stämplade sen direkt på mönsterpappret. Ville att trycket skulle bli lite dåligt, för att inte ta för mycket fokus. Stämplade sen den superhäftiga tjejen från Kenny K på 4CC och färglade med copic ciao. Stämplade texten direkt på mönsterpappret.

Insidan, den övre delen fick en likadan stämpling av graffitiväggen, bara för att jag tyckte det blev så himla bra. Nedre delen har jag gjort likadant med mönsterpapper och cs-matta som jag gjort på framsidan. Det är faktiskt himla kul att dekorera insidorna matchande som framsidan, mina kort blir alltid så tunga i alla fall, så det blir dubbelt porto hur jag än gör. Skrev hälsningen för hand och stämplade med en annan textstämpel längst ner i kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.