måndag 3 december 2012

Sandig LO

Mitt sista alster till fb-gruppen en kväll en utmaning, tror jag. Det fanns ett antal ord man skulle välja som ledord i skapandet. Minns inte vilka jag valde...

LO i A4-format, med brun cs som stomme. Mönsterpapper från Maja Design, distressat och doodlat i kanterna. Tim Holtz lilla kompass-mask i ena hörnet, först distressade jag den sen ritade jag i alla streck för att det skulle synas lite bättre. Tog ett tunt kraftfärgat kvistpapper och rev det i ungefär samma linje som stranden på fototm och stämplade med snäckor, sjöstjärnor och krabbor. Fotot monterad på brun matta, ostduk bakom och monterad med distanstejp. Bakom fotot har jag stuckit in en manillatag, distressad och doodlat i kanterna, och lite journaling handskrivet på. Fotot har en mycket god vän hjälp oss att redigera, så att de få personer som gick i strandkanten bakom sonen klonats bort. Älskar detta fotot på sonen, 13 år gammal på kortet, det är hans flickvän som fotat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.