tisdag 21 maj 2013

Inbjudan till dop

Jag fick en beställning på dopinbjudningar, en flicka skulle döpas och beställaren ville ha med bling, sidenband och fjärilar. Naturligtvis passade jag då på att använda några av alla fina stämplar från Pysseldags.

Kortet är 10x15, stommen av vit cardstock och rosa mönsterpapper. Vitt sidenband med ett hjärta fastknutet, vellumpappret under motivet glittrade jag till med lim och löst glitter. Motivet är en mycket söt dop-bebis från Carina. Jag använde mitt layoutprogram Pages och monterade motivet och "Välkommen till dop"-stämpeln som är från Pysseldags. Skrev sen ut 16 stycken av dessa och monterade ovanpå glittervellumet. Drog en medvetet slarvig ram runt motivet för att kortet skulle få lite mer liv. Skrev också ut remsor av 4CC med flickans namn (eftersom dopet är först i sommar har jag blurrat namnet) och klippte till dom som banners. Jag rullade den vänstra sidan lite och byggde upp med häftkuddar för att den skulle få lite mer djup och så böjde jag upp spetsarna lite i andra änden. Namnbannern, bebisen och dopklänningens alla veck markerade jag med en glitterpenna - tyvärr syns inte det på fotot. Stansade ut några fjärilar i mönsterpappret och för att de skulle synas lite mer lade jag en röd distressnyans på kanterna. Lite bling i mitten på fjärilarna och i kortets hörn.

Insidan, vellum under och 4CC över. Monterade hörnstämpeln från Pysseldags, sen skrev jag dit "hjärtligt välkomna på dop" med ett liknande typsnitt som det är i Välkommen-stämpeln på framsidan. Sen skrevs info in om dopet innan allt skrevs ut på skrivaren (även detta gjordes digitalt med hjälp av Pages). Ritade en slarvig ram runt texten med avbrott för hörnstämpeln.

Det är roligt att få beställningar, är liksom ett kvitto på att man gör något bra. Ha en fortsatt trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.