tisdag 16 april 2013

Snabba, härliga bakgrunder

Såg ett kul tips på Pinterest idag, att man kunde roa barn genom att hälla mjölk, hushållsfärg och diskmedel i en tallrik, så kunde de sitta där länge och se på vad som hände. Hmmmmm, tänkte jag, man borde kunna göra mycket mer än bara titta på det.

Nu skulle man ha mjölk 2% fett eller fetare, och jag har bara mellanmjölk och lättfil hemma, inte mycket fett i det. Men det gick ganska bra ändå! Till helgen ska jag se till att köpa hem lite röd mjölk att testa med, för att jämföra.

De tre till vänster är färgade med samma mjölkbad, och den färgstarka till höger med lättfil. I båda fallen har jag använt röd, blå och gul färg. De mildare blir nog snygga till kortbakgrunder.

3 kommentarer:

  1. Vilken rolig ide! Det blev ju jättefint!

    SvaraRadera
  2. Himmel vad mycket inspiration du spottar ur dej o dom där bakgrunderna skulle nog passa mej lika bra som kidsen ;p..haha..
    Ha en härligt inspirerande vecka vännen!
    Kram Eva/ScrapFia

    SvaraRadera
  3. Wow så läckert det blev och med en så enkel metod.... det tror jag Sonen skulle gilla :) Tack för inspirationen och ha en fin helg! Kramizar Susanne

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.