fredag 9 augusti 2013

Jubilar-kort

Jag fick nyligen en beställning på ett 45-årskort och ett 40-årskort, mottagarna var ett syskonpar så jag tyckte att det var en kul idé att göra dom nästan likadana.

Stommen är vitt cardstock 6"x6" och mönsterpapper från Prima på båda korten. Mönsterpapper och motiv är mattade med svart cardstock, på detta kortet har jag skapat en banner tvärs över kortet med mönsterpapper som jag kantstansat, alla kanter är distressade med Gathered twigs. Gjorde en stor tag och stämplade med en skriftstämpel över hela, lite grunge-aktiga stämplar runt kanterna och jutesnöre. Den sitter fast bakom motivet, som också blivit stämplat runt kanterna samt tryckknappar i hörnen. Bannern med namnet är en remsa cardstock jag klippt till och som jag färgat in riktigt mycket och sen använt stickers för att skriva namnet. Som deco har jag klippt till två negativremsor och hängt fast en klocka i vänstra hörnet, och skrivit "45" med foamstickers till höger.

Samma stil som kortet ovan, bara mer feminint. Spets som banner under tagen och motivet och lite andra stämplar till kanterna. Ett vinrött seamless ribbon i tagen. Decos är en grupp röda rosor och här har jag monterat röda halvpärlor i hörnen istället. "40" i foamstickers. Mottagaren av detta kortet hörde faktiskt av sig till mig med en beställning, jättekul! Jag har ju min personliga "Handgjort av-"stämpel på baksidan av alla alster, där hittar man min blogadress om man vill ha tag på mig.

Jag fyller ju själv snart 40 år, känns inte som en dag för tidigt - jag har länge fått kommentaren "men du som är så ung" när man pratar om mitt handikapp. Det ska bli så skönt att inte längre vara "så ung", även om 40 inte är lastgammalt. Så nej, någon 40-årskris existerar inte här, det ska bara bli skönt. Men man kan ju ta tillfället i akt när man fyller jämnt att önska sig lite dyrare, större saker. Det finns mycket jag skulle vilja ha, massor med fina scrapsaker, ja det kan man läsa om i min önskelista som finns här. Jag skulle också vilja ha massor med garn, KnitPro-stickor, knappar och tyg och sånt - jag kan liksom aldrig få nog av allt vackert material som finns därute. Men det är ändå sånt som jag kan köpa när som helst, lite i taget. Det jag inte kan gå och köpa hur som helst, är en.....

...Silhouette Cameo! Man kan skära ut askar, dekorationer, text, stämplar.... Man kan skära ut i papper, tyg, vinyl, värmetransfer.... Man kan skapa tryck och bilder till kläder, texter att sätta upp på väggen, skapa muffinsformar, skyltar, kort...... ja, man kan göra väldigt, väldigt mycket! Varför? Jo, för att kunna göra egna saker istället för att köpa material, för att göra egna askar, för att helt enkelt ta skapandet till en ny nivå. Klicka på Silhouette Cameo och läs mer, där finns också en lista med återförsäljare.

Nu önskar jag alla läsare en riktigt trevlig helg och välkomna tillbaka på måndag, då jag visar ett nytt beställningskort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.