måndag 8 december 2014

Arbetat födelsedagskort/album

Ett mycket arbetat kort/album som jag gjorde på beställning. Jag har byggt stommen av papperspåsar och kompletterat med cardstock stansade med Tim Holtz kantstans.

Framsidan. Motivet ett kollage jag gjort av digistämplar och freebies, utskrivet på canvas. Blommor av Tim Holtz stans med metallbrads. Allt distressat i kanterna med Distress Ink Pads från TH. Albumet hålls ihop med magnet.

Temat i hela kortet/albumet är blommor och plantering

I påsarna låg olika fröpåsar

Flera freebies från nätet och stämplar från Pysseldags

Sista uppslaget, med plats för grattishälsningen...

... och så klart baksidan, men min personliga stämpel skapad av just Pysseldags

En bild från ovan, för att visa hur bulkigt kortet/albumet blev

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.