torsdag 12 mars 2009

Gamla kort...

Jag har ju många gamla kort, som blev klara innan jag hade bloggen. Tänkte visa upp två såna idag. Först ut kommer ett kort som jag skickade till mina morföräldrar för att ge till sina närmaste vänner, som följt dom genom åren. Tyckte att kortets speciella öppning var underbar, det blir nog fler såna här kort. Kortet är dekorerat med en stickers från Penny Black, egenhändigt gjorda små blommor, peel-off-stickers som ram och en stor handvikt blomma. Närbild på den handvikta blomman, med en blå brad i mitten. Så ser kortet ut i öppnat läge, framsidan är ett löst ark, som sitter fast i bakstycket med pappers-gångjärn. Sedan är det hela monterat på den blå matta, som sedan monterats på kortet. Jag har medvetet valt att göra kortet ganska enkelt, men valt blått papper eftersom mina morföräldrar älskar blått. Jag blev faktiskt ganska nöjd med det, och som sagt tekniken var ju lätt att förälska sig i. Nästa kort har också en lite annorlunda vikning, i alla fall för mig. Detta kortet skickades till min väninna, som är gudmor till min tjej, samtidigt som jag är gudmor till hennes tjej. Detta kortet har dekorerats med ett papper från Creative Club, jag älskar verkligen just detta pappret. Det är ett tunt A4 papper, så tyvärr har det sina nackdelar, men det mesta övervägs av det vackra mönstret. Skyltarna, en på framsidan och en på insidan, har jag skurit till själv, och dragit en stämpeldyna runt kanterna, för att sedan embossa dem. Biljetter från Mirabyll pryder framsidan, tillsammans med underbara swirls, som jag har dekorerat med Crackle Accents från Inkessentials. Blommor med akryldroppe är inhandlade på Tradera , den sajten är ju en skattgömma för scrappare! Insidan på kortet, här ser ni hur kortet är vikt. Kortet är först vikt på mitten (minns inte måtten, tyvärr) sedan är framsidan vikt igen, så att den blir dubbel kan man säga. Ni ser biljetterna och skylten som dekorerade framsidan titta fram i vänsterkanten. På insidan har jag stämplat swirls med en skumgummistämpel jag köpt på rea från Weralena. Namnet och "Grattis" har jag stansat ut på min Cuttlebug, alfabet Sophisticate, på vitt cardstock. Sedan chalkat med VersaColor Bronze. Den är även använd till att chalka kanterna på hela kortet, dekorationer och allt. Närbild på swirlen som sitter till höger på insidan, lackad med Crackle Accents. Berätta gärna vad ni tycker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.