tisdag 17 mars 2009

Makens födelsedagskort

Så har nu makens födelsedag kommit och passerat, så jag kan visa upp hans kort. Det har varit lite klurigt att bli klar med hans kort i tid, eftersom han hela tiden var hemma pappaledig med lilla dottern. Jag har försökt att jobba på hans kort de små stunder han har varit hemifrån, och jag har alltid svårt att skapa på kommando, så det har varit lite kämpigt att få ihop det. Men jag är ändå nöjd med resultatet, även om jag först tyckte att kortet var väldigt platt, utan liv. Men så "stygnade" jag kortet, jag ritade stygn runt alla kanter, och då fick kortet plötsligt ett bättre djup/liv. Maken är ju - liksom jag - macintosh-fan, så då tyckte jag att det var en kul grej att ta mac-äpplet som grund för kortet. Det var ganska enkelt, jag skrev ut mac-loggan på skrivaren, och pillade sen bara fast lövet på själva äpplet. Sen blev det pilligt, när man skulle få de mindre pappren i samma form, men det var ganska kul. Bokstäverna på framsidan är utstansade med Cuttlebugen, ett alfabet jag lånat av en vän. Det lilla äpplet är en vanlig punch, som jag bara gjort ett hål i ena sidan, som fått symbolisera tuggan som är taget. Texten är en vellumtag ur ett decignblock, sedan har jag "stygnat" alltsammans. På insidans vänstra sida sitter en tag som jag fick som bonus när jag beställde min BIA från Landstoken, på den tagen har jag skrivit ett citat från Frank Sinatra: "Må du leva till du blir 100, och må den sista röst du hör vara min". Taghållaren har jag dekorerat med en swirl "Scribbles Swirls" från QuicKutz, som jag doodlat lite och fäst på blingstenar. På högra sidan sitter en stor grön swirl som följde med som bonus för något jag köpt på Tradera. Ja, maken älskar grönt.... Tur att någon gör det i familjen.... annars hade jag ju aldrig fått användning för den swirlen. Doodlat den med så klart, och klippt ut ett litet kuvert med ett uppstickande scrapbit designpapper. Tänk att man kan få användning för minsta spillbit ibland. Så har jag skrivit med den gröna pennan Tombow, för den färgen passade så bra till kortet, det syns tyvärr inte så värst bra här. Maken blev mycket glad i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.