torsdag 5 mars 2009

Skillnaden i dekorationerna

Min gubbe tycker att "less is more". Så när jag jobbade på detta kortet - som jag inte alls var så särskilt nöjd med, men jag visste inte hur jag skulle ändra på det så det blev bra - tyckte han att jag inte behövde göra mer än så här. Jag tyckte fortfarande att det var kalt på något vis, naket liksom. Så jag gjorde detta: Genast tyckte jag det blev stor skillnad! Nu blev jag mycket mer nöjd med hur det såg ut, och ändå har jag bara ritat "stygn" med en penna på de olika mattorna. Tänk vad några små streck kan göra! Vad tycker ni? Jag vill gärna höra era kommentarer om detta.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att få se kortet före och efter. Vilken skilnad n kan ju tro att et är tvåolika kort Tnk att så lite an göra så mycet !!!!
    Ha enunderbar helg
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Precis det där lilla extra som gjorde kortet komplett! Perfekt!

    SvaraRadera
  3. Heeej! Vad kul att du hittade till mig blogg!!! Var jättekul att se vad du gör - toppen!!! :)
    Jag tycker detta kort är jättefint både före och efter strecken - utan strecken runt om stilrent och "lätt" - och med strecken tuffare och ungdomligare... ja, så kände jag i alla fall när jag såg dem!!!
    Ska bli jättekul att se vad du målat med dina nya Tombow-pennor (hoppas jag skrev rätt namn på dem) imorgon... har aldrig hört talas om såna innan. Måste vara toppen att vara på en sån mässa!!! :) Har lagt ut lite bilder på de pennor mm jag har till gamsol och akvareller ikväll... och en länk där man kan se de gör sån här Gamsol. Jag fick idén av Karina som berättade om det på sin Panduro-blogg men jag har så mycket mer att upptäcka när det gäller färgläggning av stämpelmotiv så är jättekul! :)
    Kram och sovgott! Busan

    SvaraRadera
  4. hej
    jag håller med den är fin vilket som. För att inte tala om de andra korten jag såg, tyckte dem var kanonfina. hittade hit från pysselopynt :-)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.