söndag 3 maj 2009

Tävling hos Lillnettan!

Jag är med i Lillnettans tävling, detta blev till när jag satte mig ner för att skapa något som "är jag". Jag har ännu inte riktigt hittat "jag" när jag skapar/scrappar, men detta är vad jag skulle vilja vara jag. Fattar ni???? Jag älskar vintage, och önskar att jag vore riktigt bra på det, men jag tycker det är så svårt. Jag skulle älska att bara kunna hålla mig till vita färger, eller bruna färger, men det går bara inte!!! Har det med materialbrist att göra? Eller är det bara kompetensbrist, eller?? Jaja, så här blev det i alla fall, och så får det vara med det. Jag hinner ju knappast göra en ny, eftersom deadline är vid midnatt i natt! Men stolt över min LO är jag ändå, det är ju ändå bara min andra hittills... Det var fasligt svårt att ta kort på den, jag har till och med anlitat maken för att ta kortet, och han har nära nog hållit på i en timme.... på olika platser i lägenheten, med olika blixtar och lampor, med olika underlag..... Han är inte helt nöjd, eftersom färgerna inte är 100%-igt rätt, men det har ju med frånvaro av dagsljus att göra. Han tyckte först att vi skulle vänta tills i morgon med att fota, men han hann inte ens säga meningen klart förrän han kom på sig själv.... att det kan vi ju inte alls det!! Men han ska ändå göra ett nytt försök i morgon, bara för kul. Nå, nog snackat, här kommer den.... Detta är jag, därför att: Ja, som sagt så vet jag inte riktigt vad som är jag än, vilken stil liksom. Men vintage gillar jag skarpt när jag tittar på vad andra skapar, även om denna inte blev så himla vintage som jag hade tänkt mig från början. Men jag är någon som vill slänga på massor med blommor och andra dekorationer när jag jobbar, scrapa och chalka kanter - det är definitivt jag! Dessutom börjar jag fästa mig mer och mer vid färgerna rosa och brunt, gärna tillsammans. Material-lista (typ...) Jag har valt ett rosa designark, som jag köpte bara för att den var så underbar, men som jag sedan inte vågade sätta i skärmaskinen. Den har jag rivit sönder, och lappat med ett annat designark under, som går i rosa och brunt. Kanterna är rivna med edge scrapern, och chalkade med VersaColor Bronze - min favoritchalk-dyna! (Dessa sliter jag ut i parti och minut!) Jag har klippt till papp som jag täckt med ett annat rosa designark, chalkat och lackat dem med krackeleringslack. Löven som ligger bakom alla blommorna är ritade från en bok, och utklippta för hand. De rosa blommorna är köpta utan etikett på Nordiska Scrap- & Stämpelmässan i Göteborg, jag har monterat ihop dem flera stycken, ibland med någon tunn blomma från Creative Club mellan lagren. I mitten sitter minirosor eller dew drops. Den stora beige rosen vann jag på Reumatikerföreningens vårfest, de satt egentligen på en klädnypa, men den lossade maken åt mig, och så lade jag på glitterlim på kronbladen. Den övre rosa blomman är också den ur paketet från Göteborg, och den har fått tre stycken minirosor - från Panduro tror jag - i mitten, med krullade stjälkar. Gröna skelettblad kikar fram lite här och där, en bit resttyg från mina barns dopklänning fick lite rynkor och fick titta fram under ett av fotona. Underst ligger ett inscannat Titanic-brev, som jag skrivit ut på skrivaren, sedan brun-beige + mörkrosa-ljusrosa mattor under fotona. BOM-etiketten är utskriven från min kära vän Mirabyll, lagd i thébad och scrapad och chalkad naturligtvis. Scrapern och stämpeldynan är helt klart mina favoritverktyg när jag skapar!! Fjärilarna är inköpta från Tradera, jag tror mig veta att det är inscannat och utskrivet textblad som har åkt en vända i typ Cuttlebug- eller QuicKutz- maskin. De har fått krackeleringslack på sig med. Fotona har varsitt fotohörn från Panduro, små halvpärlor från..... minns inte. Rullen med papper är en del av Titanic-brevet. I det övre högra hörnet av det fotot sitter dels en halv blomma (från Göteborg) och ett spegelhjärta från Creative Club. Bland blomhögen under nu-kortet hänger en nyckel och ett hänglås i en kedja, och bokstäverna i titeln är utstansade i Cuttlebugen. Ja just det, på nu-kortet sitter också en journaling-klammer från Mirabyll, som jag lagt i thébad och lackat med 3D-lack. Lite théspets kikar också fram på två ställen. Tyvärr vet jag inte var pappret kommer från... är urusel på sånt. Nu hoppas jag bara på tur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.